Kicsit elfogult vagyok az olasz autókkal szemben. Vitathatatlan, nekem aztán nincsenek ellenemre a németes vonalak, na de amikor egy Alfába ülhetek bele, mindig libabőrös lesz kezem-lábam. Az Alfa szép, az Alfának lelke van, olyan, hogy minden hibájával együtt szeretni lehet és kész. Nemrég történt, hogy életemben először vezettem 156-ost, konkrétan a Sportwagont, s máris itt(hon) az utód, a 159-es.
Ami állítólag minden szempontból jobb, mint elődje. Szubjektíve ehhez annyit rögtön hozzáteszek, hogy szerintem sokkal-sokkal szebb is (gyönyörű, Isten áldjon, Giugiaro!), egyetlen dolog nem fér csak a fejembe, hogy az első fényszórókat miért kellett "burkolatlanra" dizájnolni. Marha jól néz ki, ezt aláírom, csakhát nyáron, egy autópályás zúzás után rovarhullák százaival lesz tele a három kör alakú lámpatest és a háttérben lapuló műanyag. Gépi mosó az ilyen "biomasszát" nem vakarja ki, lehet hát nekiállni önállóan vagy elmenni drágáért kézi mosóba. Kötekedés vége.
A 159-es az Alfa belépése a prémium szegmensbe - hangzott el a fejtágítón, majd hosszú összehasonlítgatás következett, főleg a 3-as BMW-re és az Audi A4-re kihegyezve. Értem én, hogy kategóriatársak, meg elcsábítani tőlük a vevőket, na de olasz autót némettel összeméricskélni legalább olyan értelmetlen, mint differenciálegyenletekkel ismerkedni.
Lényeg ami a lényeg, marketingileg a 159-es a kategória egyik legtágasabb autója (szerintem a 3-as BMW-ben valamivel több hely van), a négy helyett öt milliméteres üvegek alkalmazásával a legcsendesebb összes versenytársa közül (szerintem semmi extrát nem nyújt, a szél susogását is hallani nagyobb tempónál), ami viszont biztos, hogy a hét szérialufinak hála überbiztonságos. Extraként kérhető nyolcadik légzsák is a térdekhez, világos, hogy az egyik Év Autója-jelölt ötcsillagos minősítést szerez majd az EuroNCAP-törésteszten.
Ingyenes karbantartás
Az Alfa három évig, vagy 120 ezer km-ig ingyenes karbantartást biztosít a 159-esekre, a kopó alkatrészek kivételével. A szolgáltatás a szerződés aláírásával indul, de nem a tulajdonosra, hanem a gépkocsira vonatkozik. Azaz továbbértékesítés esetén az új "gazda" is jogosult a karbantartásra, feltéve, hogy a három éven, illetve 120 ezer km-en belül jelentkezik.