Az olasz motorgyárnak megvan az a jó szokása, hogy évről-évre kiad egy replikát a Superbike világbajnokságon bizonyító versenygépeiről, amelyek gyűjtők és a márka fanatikus rajongóinak a garázsaiban landolnak. Idén ugyan nem jött össze a vb-n az első helyezés, ám ez vélhetően nem fog semmit csorbítani a Xerox-replikák használhatóságán, amelyek egy az egyben megörökölték a gyári versenygépek fényezését. A limitált sorozat műszaki alapját a 999R sportmotor adja, ami azt jelenti, hogy a legfinomabb alkatrészekkel találkozni mindenütt: a radiális fékeket a Brembo, a futómű komponenseit pedig az Öhlins szállítja. A gyönyörű motorhoz jár még egy versenykit is, amellyel tovább lehet fokozni a teljesítményt és a kezelhetőséget a hétköznapi használat rovására.
A Xerox-replikákkal egy időben - a birminghami motorkiállításon - mutatkozott be az ST3s ABS, amely a már jól ismert túramotor igényesebb kiadása. Az alap ST3-hoz képest az s-kivitel már TiN kezelésű Showa villával dicsekedhet elöl, míg hátul egy Öhlins rugóstaggal találkozni. Szintén újdonság, hogy a háromküllős felnik helyett ötküllőseket pakoltak a motor alá, és ha már itt tartunk, akkor a névben is kihangsúlyozott blokkolásgátlóról se feledkezzünk meg. A 992 köbcentis, háromszelepes blokkhoz nem nyúltak, így az s-kivitel gazdája is 107 lóerővel gazdálkodhat majd a kalandozásai során.
És akkor következzenek a legfrissebb újdonságok, amelyekről a november közepén nyílt Milánói Motorszalonon rántották le a leplet. Az első bringa új szegmenst hivatott meghódítani a Ducati számára, ugyanis a Hypermotard egy betyárkodásra épített supermoto. Az olasz gyár szerencsére a tőle megszokott igényességgel építette meg első supermotóját, így Öhlins futóművel, Marchesini felnikkel és radiális Brembo fékekkel találkozni a filigrán kis masinán. A térhálós vázba egy ezres Desmodue blokk került, amelynek 100 lóereje 220 km/órás végsebességet garantál. A Hypermotard egyelőre csak mint tanulmány mutatkozott be Milánóban, azonban a motor kidolgozottsága alapján már számolni lehet a hónapokat, hogy mikor fog felbukkanni valami nagyon hasonló a kereskedésekben.
Az S4Rs Monster már egy egészen más tészta, ugyanis a már jól ismert csupasz modellcsalád hagyományait folytatja eddig soha nem látott technikával kitömve. Az acél csővázba az olasz gyár egyik legjobb motorját, a 998 köbcentis Testastretta blokkot pakolták, amelynek teljesítményét 130 lóerőre fogták vissza az illem kedvéért. A kékvérű motor mellé természetesen a legjobb kiegészítők dukálnak, Brembo fékek, Öhlins futómű, Marchesini felnik, egyértelmű, hogy ez a paripa sem lesz olcsó mulatság. A mindössze 177 kilós S4Rs három színben - piros, fehér, és fekete - lesz rendelhető, hazai áráról egyelőre nincs információ.
Szintén a Monster modellcsaládot gazdagítja az új S2R 1000, amely a 803 köbcentis S2R és az ezres S4R közötti rést hivatott betömni. A S2R 1000 nevéből már ki is lehet sakkozni, hogy mekkora motorral van dolgunk: jelen esetben a már jól ismert 992 köbcentis, kétszelepes DS blokkot építették a Monsterbe, amely - hasonlóan a nagyobbik Multistradához - 95 lóerőt produkál nyolcezres motorfordulat mellett.