Komolyan mondom, már most annyi új M-Klassét látni főleg a budapesti utakon... Pedig csak nemrég volt a bemutató. Vicces. De az M-Klasse olyan, hogy előrendelik, előrendelték sokan, amint megtudták, hogy lesz. Meg olyan, mint például az X5-ös BMW. Annyi van belőle, hogy rengeteg. Már ahhoz képest, amennyibe kerül, és amennyi a gyakorlati haszna, értéke. Márkapresztizsileg a topon.
És hát hódítanak a SUV-ok, ezek a terepjárásra enyhén, a szabadidő eltöltésére tökéletesen, kényelmesen és drágán alkalmas monstrumok. Elsődleges lelőhelyük a betondzsungel, és nem egy esetben sajnos joggal él a fejünkben az a kép, hogy kopasz, fukszos izomagyak indexelés nélkül, állandóan telefonálva, dudálva és mindenkit letolva közlekednek vélük ízlésesen. Ja, ők megállhatnak a zebrán, a kereszteződés közepén, a parkban, akárhol is.
Azért nem csak övék a világ, hanem a tehetőseké, azoké is, akik megengedhetik maguknak, hogy megfeleljenek a divatirányzatoknak, hogy igenis a méret a lényeg, no meg a biztonság és a jel. Jel, ami mutat, megmutat, rangsorol, skatulyáz, kizár és jelen esetben csillagos.
Egyébként pazar autó a trendcsináló Mercedes-Benz M-osztály, nyolc éve már, több mint 600 ezer fogyott belőle. Meg kellett újulnia és nőnie, hát megújult és megnőtt. Itt a rengeteg osztálytárs, rivális (BMW X5, és most már az Audi Q7 is, ha csak a fő konkurenciát nézzük, és támadnak a japánok, az amerikaiak, a svédek is), nem szabad lemaradni.
És a Merci nem maradt le, sőt, hiszen itt az új M-osztály vagy ML, és valamilyen szinten még azokat is megfogja, akik nem feltétlenül szimpatizálnak a csillagos presztízsmárkával. Nagyon erős, markáns a kiállása, fennen hirdeti fölényét, eleganciáját, dominanciáját. Úgy Amerikában, mint Európában. Meg máshol.
Hét előre, kettő hátra
Az új ML-ben megannyi technikai újítás szolgálja az utas(ok) biztonságát, kényelmét, úri muriját. Részletesen mindezekről a következő oldalon olvashatnak, emitt csak címszavakban: akad egy 7G-TRONIC elnevezésű hétsebességes automata váltó (ráadásul akár két, azaz kettő hátrameneti fokozattal) DIRECT SELECT "kormányközeli" kapcsolási lehetőséggel, 4ETS-összkerékmeghajtás Downhill Speed Regulation-nal, elindulás-asszisztenssel és offroad-ABS-sel, AIRMATIC légrugózás Adaptív Csillapító Rendszerrel (ADS), PRE-SAFE® utas-védelmi rendszer, ésatöbbi.
Van, ami széria, van, ami rendelhető, és igen, ha már a pénznél tartunk, az árakat cikkünk utolsó oldalán találják. Az alapárakat. Mert ha a több mint gazdag felszereltség nem elég, egy-két "apróság" hamar újabb több milliótól szabadíthatja meg a kedves vásárlót, már ha ez számít. Valószínűleg nem.
Jurassic Rally
Ezen a címen futott a honi importőr ötletes tesztprogramja, ha már annak idején az M-osztály volt az őslényes film széttaposott autósztárja, s ha már komoly logisztikai, megtalálási, megoldási és ha minimalice is, de gyorsasági feladat várt a média képviselőire. És mi csapatostul (6 ML-estül) csapattunk a Mátrában, vadásztunk "dinókra", bevettük a "halálkanyart", építettünk "helikopterleszállót", kerestünk cicát, vezettünk vakon, csizmák voltunk az asztalon, avagy gokartpályán lavíroztunk, de simán ment, meg minden.
Kattintson ide vagy a képre a galériáért!
Hó, sár, kis terep - ergó rendesen kihasználtuk a luxusdzsipet. Konstatálva, hogy négyen nagyon is kényelmesen elférünk egy rakás csomaggal, hogy, ha kéne és szabadna, hát bőven kétszáz fölött is süvíthetnénk a sztrádán, csendben, nyugalomban, minőségileg, hogy a 320-as CDI irgalmatlan nyomatékával bármire elég, hogy az 500-as benzines persze még komolyabbat megy (mit tudhat az ML 63 AMG? ajjaj), hogy ahhoz képest, hogy batár, könnyen kezelhető és vezethető, keltettünk nem kis feltűnést, riadalmat, utólag is elnézést érte.
Bővebben, másképp, videón is az új M-osztályról majd a teszt után, hamarosan. És ismételten felhívnám a kedves olvasó figyelmét arra, ha netalán potenciális vevőjelölt, vagy "csak" érdekli, böngészgesse hát át az újításokat, az adatokat inklúding ML 63 AMG, megéri.