Szóval az van, hogy a szezonnyitó, havas-jeges-aszfaltos Monte-carlói és a csupahó Svéd ralit is a kétszeres világbajnok (2000, 02) finn Marcus Grönholm nyerte az új Ford Focus WRC volánját tekergetve. Előbbin azért történhetett ez meg, mert az elmúlt két évad legjobbja, a francia Sebastien Loeb (félig privát, félig gyári Citroën Xsara WRC-vel) hibázott, és "csak" a második helyig tudta magát visszaverekedni. Utóbbin bezzeg végig a szülinapos Magic Marcus diktálta a tempót, és az extornásznak újfent az ezüst jutott.
Ergó Grönholm 20, Loeb 16 ponttal nyomul. Míg a mezőny harmadik, "csupán" egyszeres világbajnoka (2003), a norvég Petter Solberg a friss Subaru Impreza WRC-vel nullpontos, blama. Persze Mr. Hollywood fogadkozik, hogy most aztán megmutatja, egyébként is tavaly ő nyert Mexikóban, miért is ne sikerülhetne az ismétlés.
2005: Solberg nyerte a Mexikói ralit az új Imprezával
Ezen a szupertrión kívül igazából másnak nem nagyon van sansza meccset nyerni, ez a baj. Oké, lehet, hogy a hátralévő 14 verseny valamelyikén úgy alakulnak majd a dolgok, hogy valaki másnak ölébe hull a siker, de ehhez tényleg óriási meglepetések kellenek, jó sok.
Most Grönholm van nyerő helyzetben, formában, szériában, ha Mexikóban is győzne, ő lenne az első, aki három nyeréssel kezdene szezont. Autója, az új Focus eddig kitűnőre vizsgázott, tele vannak önbizalommal, nagyon mennek.
2006 eddig Grönholm és a Ford éve
Loeböt és a Kronos Citroënt persze messze nem szabad leírni, fűti őket a visszavágás reménye, a gép tökéletes, és, hogy nem teljesen gyári a háttér, hát ez van. De majdnem az mind technikában, mind anyagiakban. Loeböt az is hajthatja, hogy Grönholm ezzel a két diadallal feljött rá a futamgyőzelmek tekintetében, miközben ő arra gyúr, hogy megfogja a listavezető Carlos Sainzot (26-20 "oda"). Azt a szintén kétszeres világbajnok (1990, 92) spanyol klasszist, aki már felhagyott a ralival, "csak" dakarozik a Volkswagen színeiben, meg a Real Madrid elnöki pozíciója is érdekli...
A Mexikói raliról azt kell tudni, hogy központja León (azon belül Guanajuato), lesz szuperspeciális, ráadásul sötétben, sajátossága pedig az, hogy magaslati, oxigénhiányos, sűrű, párás és meleg a levegő, kulcsfontosságú a motorerő (és annak hiánya), változatos a "pálya", néhol sík és széles, gyors másutt lassabb, technikás, kacskaringós, dimbes-dombos, szűk utakon kell eljutni a lehető leggyorsabban egyik ponttól a másikig. Leóntól északra és keletre. Az össztáv több mint 1000 kilométer, 17 gyorsaságin majd' 360 km a mért.
Heves esőzések bonyolíthatják a szitut, mint mindig és mindenhol, fontos a jó gumiválasztás - nos a pirellis Subaru ebben is általában lemarad a korábban Michelin-, idén BFGoodrich-papucsokat használó riválisokkal szemben.
Loeb és a Citroën Mexikóban még sosem nyert
Pár szóban meg a többiekről: a második gyári fordos most is a finn Hirvonen, a második gyári subarus az ausztrál Atkinson, Kronosos még a spanyol Pons, és a JWRC-bajnok Sordo is, az OMV Peugeot a norvég Henning Solberget, Petter fivérét, illetve az osztrák Stohlt, a Stobart-Ford a brit Wilsont és az argentin Perez-Compancot veti be. A nevezési lista alapján lesznek még helyiek is WRC-vel, Peugeot 206-ossal és 307-essel is, meg összecsapnak a vébés N-esek az Impreza STI-kkel és az Evókkal.