Az orfűi hegyiverseny Orfű és Magyarhertelend között lesz. A pálya hossza 4,2 km, íme a vonalvezetés és egy videó is a pályabejárásról (a tervezett lassítók még nem láthatóak).
Hamarosan újra támadnak a Cliók - az Astrákat pedig Swiftek váltják
A pályabejárás utáni nyilatkozatok:
Jelen István, főszervező: "Lépnem kellett. A legendás pécsi verseny kanyarjait kinőttük a, "depóját" sokszorosan kihíztuk. Mai szóval élve nem EU-kompatibilis. Erdő, olaj nem összevaló fogalmak 2006-ban. Orfű tárt karokkal fogadott. Betonozott parkoló a depónak, mindez a tó partján, mely a térség egyik gyöngyszeme, üdülő övezete. A környék útjai három csomóponton lezárhatóak, jól biztosítható a verseny. A pécsi pálya már vállalhatatlan volt az állapota miatt, igaz, ez sem egy sugárút, de jobb a minősége, mint az eddiginek. Fontos momentum, hogy már formaautósok is jártak itt - Szigetvári Mátyás és Pödör Balázs nem emeltek kifogást. Örültem, hogy az ő kritériumaiknak is megfelelő pályát tudok versenyre bocsátani. Az igazi nagy problémám, hogy a választások miatt szinte leállt a gazdaság, talán nem kell mondanom, mekkora feladat most szponzori aktivitást ébreszteni. Egyelőre lehetetlen."
Zengő Zoltán, Jelen István és Faluvégi Péter
Zengő Zoltán, szakágvezető: "Örültem a két új hegyiverseny érkezésének (Orfű, Dobogókő), a tradicionális hegyi pályák legalább úgy vonzzák a versenyzőket, nézőket, mint a Hungaroring világszerte ismert vonalvezetése, nimbusza. Új kihívások, újabb érdeklődők, újabb győztesek. Figyelemre méltó, hogy a versenyünk idejére a környék minden panziója, a futamunkra koncentrál, foglalásokat, rendezvényeket másoktól nem vesznek föl. Várnak minket! A pálya kalandos, lendületes, és a sokat szidott korlát sem zavar, mivel jellemzően nincs, teszem hozzá, nem is kötelező. Az a véleményem, hogy ezt a pályát nem lehet könnyelműen venni, minden pontja ismeretlen, sokat kell gyakorolni egy igazán jó időhöz. Megvitattuk a lassítók helyét, illetve további kanyarok felvételéről is megállapodtunk, így még hosszabb is lehet a pálya. A biztonságról Faluvégi Péter is meggyőzően érvelt."
Zengő Zoltán és Faluvégi Péter
Faluvégi Péter, versenyigazgató: "Nincs ok a félelemre. A pályát a ralisok is használják, komoly múlttal rendelkezik. A szükséges burkolatjavításokat elvégzik, a környék biztosítása a rendőrséggel karöltve, polgárőrök feladata lesz. Gumibálák, épített korlátok is kerülnek a pályára, oda, ahol valóban indokolt. Sportszakmailag minden követelménynek megfelelhet, ha végleges formájában átadják. Folyamatosan dolgozunk a versenyautók, de leginkább a Formaautók hatékonyabb visszafordításán, hiszen a maroknyi településen nincs megfelelően szintbe hozott visszafordító ív, ami leginkább őket érinti, de ezzel sem lesz gond."
Május utolsó hétvégéjén itt (is) depó lesz
Gáspár István, Gyorsasági Bizottsági tag: Versenyzőként alig várom a futamot. Végre valami új, ahol megint mindenkinek elölről kell kezdenie. Fontos ez a régieknek, újaknak egyaránt. A pécsi érdeklődőknek kicsit tovább kell jönniük. Nyáron, tóparton... Nagy verseny lesz!"