Volt egyszer egy Turi Rallye Team, most SkodaRallye Team van. Merthogy a Skoda magyarországi importőre ahogy az elmúlt két évben, úgy most is támogatja a közönség egyik nagy kedvencét, a 39 éves egri pilótát.
Turi Tomi idestova 22 éves ralizik, volt bajnok Rally II-ben Ladával, N1-es legjobb Suzukival, F2-es Nissannal, és hát abszolút győztes 2004-ben Skoda Octavia WRC Evo III-mal, Kerék István navigálásával. Az elmúlt szezonban negyedikek lettek, temérdek technikai probléma hátráltatta őket, de végig versenyben voltak a címvédésért.
A Skoda idén gyári csapattal nem képviselteti magát a világbajnoki sorozatban, de a privát Fabiák például legutóbb a Katalán ralin is kitűnően teljesítettek - a cseh Kopecky ötödik, a belga Duval hatodik lett, de a francia Panizzi és az oszták Aigner is pontokat termelt a márkának (azon belül a Red Bull-Skodának).
Turi Tamás és Tóth Imre éveken át egy csapatot alkotott, 1988-ban váltak el útjaik. Utóbbi diktálta ifj. Tóth Jánosnak, Herczig Norbertnek is az itinert.
"Remélem, ezzel az autóval sikerül visszahódítanunk a magyar bajnoki címet" - nyilatkozta Turi a sjatótájékoztatón. "A korábbi Octaviánk felett kissé eljárt az idő, ez a Fabia WRC azonban a legfrissebb fejlesztésekkel van ellátva. Bizakodó vagyok annak ellenére, hogy riválisaink is meglehetősen jó technikai háttérrel rendelkeznek. Sajnos eddig még nem tudtam közelebbről megismerkedni az autóval, mindössze néhány kilométert vezettem vele, azt is havas úton."
A Skoda Fabia WRC motorjára kereken 600 Nm maximális nyomatékot ad meg a gyár 3500-as fordulaton, a váltó is új, hatsebességes, félautomata. Három aktív differenciál felügyeli az autó menetstabilitását.