Elsőre nem könnyű észrevenni a különbséget a régi és új Seat Ibiza között, alapos nézelődés után azonban kiviláglik, hogy a hazai sajtónak szerda este bemutatott modell fényszórói újak, első lökhárítóján pedig nagyobbak a légbeömlők, amelyek elé méhsejt-szerkezetű rács is került. A felnik is 15"-osak 14-esek helyett, s feltűnő az erősebb modellek hátuljára szerelt szép kipufogóvég, illetve a picit megvariált hátsó lámpa. A Seat szerint az Ibiza megjelenése immár jobban illeszkedik az Altea, Toledo és León-sorozatok által meghatározott márkaarculathoz.
Van változás belül is, ahol még magasabb minőségi színvonalat képviselő anyagokkal találkozhatunk. Jó példák erre a műszerfal és az ajtók új borításainak felületei és színei, illetve a modernebb és vonzóbb megjelenésű, új kárpitanyagok. Az új Ibiza ötféle felszereltségi szintet kínál: Reference, Stylance, Sport, FR és Cupra.
Az új Ibiza motorválasztéka 10-féle erőforrásból áll, főleg olyan hajtóművek szerepelnek benne, amelyek egyaránt jól ismertek és már bizonyítottak. A benzinesek kínálata a 64 lóerős 1.2-től indul, és tartalmazza a 75 lóerős 1.4 16V, a 100 lóerős 1.4, valamint a 150 és 180 lóerős 1.8 változatokat is, amelyek kifejezetten az Ibiza FR, illetve az Ibiza Cupra számára készültek. Mindegyik erőforráshoz ötfokozatú manuális sebességváltó csatlakozik.
A kiemelkedő dízelválasztékban szerepel a 160 lóerős Cupra 1.9 is, amely az Ibiza legerősebb dízelmotorja. A másik három erőforrás kínálatát egy gazdaságos 1,4 literes, illetve két nagyteljesítményű 1,9 literes konstrukció alkotja. A 80 lóerős 1.4 változat a belépőmodellek motorja, a középső tartományt a 100 lóerős 1,9-es alkotja, míg a csúcsmotorok szerepét a 130 (Ibiza FR), valamint a 160 lóerős 1.9 (Cupra) tölti be. E két utóbbi erőforrűs hatfokozatú, míg a másik három ötfokozatú manuális sebességváltóval készül.
Az új Ibiza futóműve négyféle, a felszereltségi szinthez és a vezetési stílushoz illesztett egyéni futómű-változattal elégíti ki a legkülönbözőbb igényeket is. A Reference és a Stylance a kényelem és a stabilitás kombinációját kínáló alapkivitelű futóművel van felszerelve, a Sport kivitelé már egy lépéssel sportosabb. Az FR modellé még magasabb fokú mozgékonyságot és irányíthatósági tulajdonságokat biztosít, míg végül, de nem utolsósorban a Cupra a már-már versenyautószerű menetteljesítményekre vágyók igényeit hivatott kielégíteni. A felfüggesztések alapvető felépítése mindegyik Ibizában megegyező, az egyes változatokat a rugók és a lengéscsillapítók hangolása, illetve a stabilizátorok átmérője különbözteti meg egymástól.
Minden felszereltségi szinthez - háromféle beállítással - elektrohidraulikus kormányberendezés tartozik, s természetesen az ABS is széria a teljes kínálatban. Az ESP rendszer a Cupra alapkiviteléhez tartozik, a 70 lóerős és afeletti teljesítményű modellekhez pedig opcióként rendelhető. Az új Ibiza kizárólag a martorelli gyárban készül.