A Master-MVA Aspar Apriliával versenyző Mattia Pasini nevével kezdődik a nyolcadliteres rajtlista a katari GP első időmérő edzését követően. A csapat örömét minden bizonnyal tovább fokozza az a tény, hogy ezen a napon a teljes első sort ők birtokolják, miután Pasini mellett Gadeo, Bautista és Faubel voltak az időmérő edzés leggyorsabbjai.
Az időmérő edzés első felében a KTM-duó Kallio és Simón diktálták a ritmust, egymást licitálva futottak egyre gyorsabb köröket. A gyakorlás harmadánál aztán jött Pasini, és sokáig úgy tűnt, hogy csak az óra lehet az ellenfele. Alig másfél perccel az edzés leintése előtt a csapattárs Bautista átvette a vezetést, aztán nem sokkal utána a szintén azonos színekben versenyző Gadea tört az élre. Pasini azonban nem engedte ki a kezéből az elsőséget, utolsó körében mindenkinél gyorsabb volt, és erre az időre már nem tudtak válaszolni a többiek.
A jerezi meglepetésember, a cseh Lukas Pesek csütörtökön az ötödik helyre szorult a Derbivel; a KTM-ek pedig a hatodik és hetedik pozíciót foglalják el Kallio és Simón révén. Talmácsi Gábor - ismét a legjobb Honda-pilótaként - jelen állás szerint a nyolcadik helyről rajtolhatna.
A világbajnok Thomas Lüthi (Honda) egyelőre a 16. helyről várja a folytatást, a vállsérüléssel bajlódó Tóth Imre pedig a 25. helyre volt jó a katari melegben.
A délelőtti szabadedzésen még 4. volt Talmácsi
A délelőtt szabadedzés a jerezi győztes Bautistának sikerült a legjobban, őt Gadea, Pesek és Talmácsi Gábor követték. Délutánra 2 másodpercet javultak a köridők, és jelenleg csak az első hat leggyorsabb van egy másodpercen belül az élen álló Pasinihez képest. Az Aprilia nyomasztó fölénye egyébként némileg meglepő annak ismeretében, hogy az olasz márka korábban nem nyert még ezen a pályán (tavaly a KTM, 2004-ben a Derbi volt a befutó), de a mai napi teljesítménnyel nagyon magasra tették a lécet a többiek számára.
A mezőny produkciója messzemenően igazolja azt a döntést, hogy előre hozták a katari futam időpontját a versenynaptárban. A levegő hőmérséklete ugyanis csaknem 10, a pályáé pedig 8 fokkal alacsonyabb, mint a tavalyi első időmérő edzésen mért értékeknél (levegő 2006: 26 fok, 2005: 36 fok - pálya 2006: 41 fok, 2005: 49 fok), így nem csoda, hogy Pasini már az első napon csaknem két másodperccel megjavította Mika Kallio tavalyi pole köridejét, amely természetesen egyben új, 125-ös pályarekord is.
Az egészen biztos, hogy péntekre, a második időmérő edzésre még inkább felgyorsulnak a versenyzők, hiszen a legjobb részidőkből képzett - elméleti legjobb körök - az élmezőny jelentős részénél gyorsabbak a legjobb mért, teljes köridőknél.
Forrás: motogphirek.hu