Két remek futam után már mindenki nagyon várta a MotoGP kategória küzdelmeit, hiszen az ifjú titánok és nagy visszatérők csatája volt várható a 22 körös Katar Nagydíjon.
A reggelli bemelegítést félbeszakította Chris Vermeulen felrobbanó Suzukija, ami olajat permetezett a pályára, így le kellett inteni 4 perccel a vége előtt az edzést. Eme incidens ellenére ismét az ausztrál újonc, Casey Stoner volt a leggyorsabb Hondájával, mögötte Nicky Hayden (Honda) és Loris Capirossi (Ducati) voltak a legjobbak. John Hopkins (Suzuki), Toni Elias (Honda), Marco Melandri (Honda), Valentino Rossi (Yamaha) és Dani Pedrosa (Honda) volt még az első 8-ban.
A rajtrácson a következő sorrendben álltak fel a versenyzők: Stoner, Hayden, Capirossi, Hopkins, Elias, Melandri, Rossi és Pedrosa voltak az első két sor pilótái. A rajt szerencsére simán lezajlott, Stoner biztosan eljött az első helyen, mögötte Capirex, Hayden, Rossi, Nakano, Gibernau. Velük ellentétben Elias nagyon elaludt és jelentősen hátracsúszott, akárcsak az 5. helyről rajtoló Pedrosa, aki szintén pocsék rajtot vett és csupán a 11. helyen tudott elfordulni az első kanyarban. Eközben már az első körben Hayden simán elment Capirossi mellett, de Vale sem akart az amerikaitól lemaradni; így ő is levette Capirexet.
Már a verseny elején kicsúszott a sérült Randy De Puniet a Kawasakival, miközben Hopkins simán megelőzte Shinya Nakanót a méregzöld motorján. A versenyzők szépen libasorba mentek körökön át, Hayden próbált felzárkózni Stonerre, de Rossi se volt tétlen, nem akarta elengedni az első kettőt. A Ducati pilóták a 4-5. helyen száguldottak és próbáltak tapadni. A másik Yamaha pilóta a 6. helyen ment Melandrival a nyakában, ők sem akarták elveszteni dobogós álmaikat.
A vonatozást kicsit hátrébb megtörte, hogy Hopkinsnak megállt a motorja, így feladni kényszerült a versenyt. Az amerikai valósággal dührohamot kapott a pálya szélén és nekiesett a sérült motorjának, amelybe többször óriásit rúgott, nyilván örült a csapata a képek láttán...
Időközben Melandri megelőzte Edwardsot, majd Rossi próbálkozott be Haydennél, de az amerikai nem hagyta magát és keményen oda-vissza előzték egymást kétszer is. Parázs jelenetek után Rossi nehezen, de megszerezte a második helyet, ezzel a hétszeres világbajnok egyértelművé tette, hogy a győzelemre hajt.
Rossi előzése, mintha csak egy jel lett volna, a korábbi vonatozás megszűnt, érezhető volt, hogy mindenki a maximumot motorozza. Rossi fel is jött Stonerre a 8. körre és az ausztrálnak minden tehetségére szüksége volt arra, hogy tartani tudja a nagy mágust. A 9. körben azonban Rossi megelőzte az ifjú titánt, nem volt ellenszer. 2 körrel később Hayden is támadást indított, de Stoner visszaelőzte egy kis időre, ám Hayden megállíthatatlan volt és biztosan átvette a második helyet. A fiatal ausztrál érezhetően kizökkent a ritmusból, a negyedik helyen motorozó Capirossi is rászaladt és egy hibázás után megelőzte. Eközben kicsit hátrébb a második suzukis, Chris Vermeulen motorja is beadta a kulcsot a 9. körben, borzalmas hétvégét okozva ezzel a csapatnak.
Közben az elején Rossi és Hayden óriási csatát vívott az első helyért: 4 körrel a vége előtt sikerült a célegyenes végén az amerikainak megelőznie a világbajnokot. A Honda szemmel láthatóan sokkal gyorsabb volt a célegyenesben a Yamahánál, de Rossi hihetetlen tehetségével visszajött Nickynek egy körrel később. Nem kellett sokat várnunk, és konstatálnunk: Rossi ma nem engedi át másnak a legértékesebb trófeát. Az olasz folyamatosan szakította le ellenfeleit a végjátékban. Míg Rossi folyamatosan építette ki előnyét, Gibernau is legyűrte Stonert két körrel a vége előtt, de mögöttük sem volt unalmas a küzdelem: Pedrosa "kitolta" Melandrit egy körrel a vége előtt, és biztosította 6. helyét Melandri előtt.
Az 5. helyen a versenyben sokáig vezető Stoner végzett, aki tovább növelhette önbizalmát ezzel a jó eredménnyel. 4. lett az a Gibernau, aki idén először örülhetett pontjainak. A dobogóra az első verseny győztese - Sete csapattársa - Capirossi állhatott, aki jelenleg vezeti a világbajnokságot. Komoly csatára késztette a "doktort" Hayden, de ismét be kellett érnie a második helyezéssel.
Essen szó még 1-2 versenyzőről: Edwards a kiábrándító 9. helyet hozta, Kenny Roberts pedig nem volt képes a csodára; csak a 10. lett. A legjobb Kawasaki pilóta Nakano a 11. helyre hozta gépét.
A végeredmény:
S: | Név: | Nat.: | Motor: | Idő: |
1 | Valentino ROSSI | ITA | YAMAHA | 43'22.229 |
2 | Nicky HAYDEN | USA | HONDA | 43'23.129 |
3 | Loris CAPIROSSI | ITA | DUCATI | 43'23.723 |
4 | Sete GIBERNAU | SPA | DUCATI | 43'26.867 |
5 | Casey STONER | AUS | HONDA | 43'29.804 |
6 | Dani PEDROSA | SPA | HONDA | 43'33.049 |
7 | Marco MELANDRI | ITA | HONDA | 43'34.013 |
8 | Toni ELIAS | SPA | HONDA | 43'41.710 |
9 | Colin EDWARDS | USA | YAMAHA | 43'45.149 |
10 | Kenny ROBERTS JR | USA | KR211V | 43'56.515 |
11 | Shinya NAKANO | JPN | KAWASAKI | 43'57.545 |
12 | Carlos CHECA | SPA | YAMAHA | 44'11.474 |
13 | James ELLISON | GBR | YAMAHA | 44'23.698 |
14 | Makoto TAMADA | JPN | HONDA | 44'33.007 |
15 | Alex HOFMANN | GER | DUCATI | 44'44.280 |
16 | Jose Luis CARDOSO | SPA | DUCATI | 44'56.047 |
Forrás: motogphirek.hu