Még hosszabban? Az 50. Korzikai rali mindhárom napján 4 db gyorsasági várt a mezőnyre, szűk, technikás, veszélyes pályák, aszfalt, ilyesmi. Esni most nem esett. Loeb rögtön az elején az élre állt, hogy ki se adja a kezéből a vezetést, nem szereti ő azt másnak elpasszolni. És szorgalmasan gyarapítgatta az előnyét addig, hogy már visszavehetett, és akkor visszavett, de még így is maradt közel fél perc előnye, sima ügy.
Pályafutása győzelme, idei harmadik, sorozatban. Korzikán a második, megint csak zsinórban. Nincs már messze az egykori csapattárs, a dettó kétszeres világbajnok (1990, 92) spanyol Carlos Sainz rekordja, aki 26 futamot nyert. Loebnek (23) ugye ez is a célja amellett, hogy önmaga harmadik, a Citroën negyedik konstruktőri abszolút elsőségét ünnepelje. Naná, hogy egyhuzamban.
Persze a Citroën idén nem gyári, csak félig, az a neve a csapatnak, hogy Kronos. Tökmindegy, a Xsara WRC szuper, mint mindig, hogy a gumi BFGoodrich, az se nem probléma. És az se nem, hogy ha nem is Sainz mester, hanem az ő pártfogoltja és honfitársa, ez a Sordo gyerek is szépen iparkodik, termeli a pontokat (a rutinos Marti navigálásával). Csak a Kronos olyan hülye, már elnézést, hogy Loeb mellett nem Sordo, hanem állandóan a másik hispán, Pons van jelölve csapatpontokra is.
Hiszen a tavalyi JWRC-bajnok, Sordo másodszor állhatott már dobogóra, egyéni összetettben is egyelőre úgy tűnik, hogy csak ő veszi fel a versenyt a két nagyágyúval. Persze a java, a temérdek murvás meccs csak eztán jön. Mindegy, maradjunk Korzikánál: Pons végre nem hibázott, óvatos hatodik helyével így csak hozott valamicskét a konyhára.
Ez a helyzet "odaát", a Fordnál is. Az új Focusszal Grönholm újfent iszonyat gyors volt, de Loebbel és a Xsarával nem bírt. És a másik finn, Hirvonen is végigbírta, ő Sordótól kapott ki a bronzcsatában - hatalmas a Citroën-Ford adok-kapok, és az jó.
Gratula megint a francia Benguének, aki a Katalán rali után Korzikán is villogott 307-es Peugeot-jával, a maradék két pontszerző pedig az osztrák Stohl (szintén Peugeot), illetve legjobb subarusként és pirellisként a helyi menő Sarrazin.
Solberg sehol. A levesben. A 2003-as évad világbajnoka idén egyelőre nagyon szenved, és már most akkora a hátránya, hogy jelentős. A finn Rovanperä csapatpontokkal tért vissza Skodában, az olasz Galli megmutogatta a ritka vendég Mitsubishi WRC-t. Még Skoda: a belga Duval kiesett, a cseh Kopeckynek ezúttal annyira nem jött ki a lépés, mint két hete. A Stobart-fordosoknak se nem.
Folytatás három hét múlva már murván, Argentínában. Tavaly ott Loeb nyert... Mondjuk nem sok olyan hely van, ahol nem így volt.
50. Korzikai rali, végeredmény (élcsoport):
1. Loeb, Elena (francia, monacói, Citroën Xsara WRC) 3:43:05.4 ó (95,3 km/h)
2. Grönholm, Rautäinen (finn, Ford Focus WRC) + 29.0 mp
3. Sordo, Marti (spanyol, Citroën Xsara WRC) + 1:48.7 p
4. Hirvonen, Lehtinen (finn, Ford Focus WRC) + 1:59.2 p
5. Bengue, Escudero (francia, Peugeot 307 WRC) + 2:47.7 p
6. Pons, Del Barrio (spanyol, Citroën Xsara WRC) + 3:10.2 p
7. Stohl, Minor (osztrák, Peugeot 307 WRC) + 5:01.3 p
8. Sarrazin, Prevot (francia, belga, Subaru Impreza WRC) + 5:21.9 p
9. Galli, Bernacchini (olasz, Mitsubishi Lancer WRC) + 5:42.5 p
10. Kopecky, Schovanek (cseh, Skoda Fabia WRC) + 6:11.4 p
11. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) + 6:40.5 p
12. Rovanperä, Pietiläinen (finn, Skoda Fabia WRC) + 13:12.3 p
13. Atkinson, Macneall (ausztrál, Subaru Impreza WRC) + 14:57.1 p
14. Tirabassi, Renucci (francia, olasz, Citroën C2 S1600) + 26:15.8 p
15. Aigner, Gottschalk (osztrák, német, Skoda Fabia WRC) + 26:41.9 p