Ha terepjáró, ha luxusbatár, ha dzsip, ha hagyomány, ha stílus, ha életérzés, ha USA, hát Cherokee. Például. Grand Cherokee. Csirke. És/vagy Wrangler. Mindkettőt (hármat) remekül ismerjük, szeretjük, tiszteljük. A Jeep viszont most piacra dobta a Cherokee pluszt, azaz a Commandert, és ezzel kvázi már hummeri magasságokban járunk. És akinek ez sem elég, nemsoká, ősszel jön a Compass, amely egy kompaktféle szabadidőautó, sőt jövőre támad a Patriot is.
Utóbbi erőforrása okán meg még jól át is tudunk kötni a Caliberre, hisz' ne feledjük, júniustól ismét lehet Magyarországon Dodge-ot kapni, várjuk. A DaimlerChrysler tehát rendesen belelendült - gondoljunk a 300C sikereire, a PT Cruiserre, a Voyagerre, satöbbire. Erről, a helyzetről ennyit, már tényleg itt is van Amerika. Lássuk a nagybácsit, cikkünk főhősét, a Commandert, amelynek hazai bemutatója a minap a hungaroringi Adventure Parkban volt.
Amit először is tudni kell: a Commander az első Jeep, amely a legújabb divatirányzatnak megfelelően hétszemélyes. "Színházi elrendezésű stadion üléssorokkal" - ahogy a sajtóanyag fogalmaz, és ezeknek a szavaknak az értelmét most hadd ne kérdőjelezzem meg. A Commander ismertetőjegye még a panoráma-napfénytető (opciós), gyártója kategóriaelső terepjáró képességét, precíz és dinamikus kezelhetőségét emeli még ki.
Alapból háromliteres, V6-os dízelmotorral kapható a Jeep-SUV, de, ahogy a Cherokee-nál is, kétféle V8-as benzines, 4.7-es és 5.7-es, brutál HEMI is rendelhető. A Limited felszereltségű Commander 3.0 CRD alapára 13,5 millió forint. Összehasonlítva házon belül: a "kicsi és mezei" Cherokee 2.8 CRD-ként 9,3 millió, a Grand már a háromliteres gázolajossal 11,8 millió. Ha pedig Limited neki a szintje, akkor 13,25 millió. Szóval nem sokkal drágább a Commander.
Félig kifelé az van, hogy a Mercedes-Benz ML 280 CDI 13,6 millióról indul. Egy BMW X5-ért (3.0d) pedig minimum 13,3 millió forintot kell leszurkolni. Az Audi Q7 legkevesebb 14,2 (igen, 3.0 TDI). A Cadillac SRX csak benzinmotorokkal kapható 14,5 milliótól. A Land Rover Discovery 2.7-es dízellel alapból 11,8 millió (a Range meg 14,1). A Lexus RX benzinesként 13,7, hibridként 16,3. A Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D mocival 10,7. Porsche Cayenne még jó, hogy nincs dízellel, amúgy 17,5-ről indul. Saab 9-7X-szel sem kormolhatunk, egyébként 15,4 millió. Egy Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 10,8 millió, egy VW Touareg 2.5 TDI 10, egy Volvo XC90 2.4 D5 12,4 millió forint.
a parancsnok és a többiek - rengeteg fotó
Huh, fújjunk egyet, és még így is tuti, hogy valakit kihagytunk, na mindegy. Látjuk, hogy egyrészt iszonyat, mekkora a választék, másrészt meg jelentős különbségek vannak felszereltségben, miegymásban (a többség még nem is lehet hétszemélyes). Vonjuk le a következtetést, ami Jeep-szemszögből a legfontosabb: a Commander árában van, no.