Opel Vectrából pontosan négyféle van a piacon. Akad ugye a sima négyajtós, a GTS meg a kombi, más néven Caravan, de ott van biz' a Signum is, ami ugyanakkor mégsem egészen Vectra. Mert Opelék vele magasabbra tették a lécet, amolyan prémiumkombis szerep lett neki szánva, a külföldi sajtó úgy is kategorizálja, mint large/premium. Hogy a Signum végül nem lett az Audik, BMW-k és egyebek rettegett ellenfele, az nyilvánvaló dolog, pontos eladási adatok nincsenek a kezemben, de gyanítom, nem kapkodnak úgy érte, mint akciós porszívóért valamelyik multigigahipermarketben.
Az utóbbi hónapokban sokat autókáztam a nagy Németország autóútjain, sztrádáin, s ugyan láttam itt-ott egy-egy Signumot, az általános tapasztalat szerint azonban még ezek a kombikért feltétel nélkül rajongó nyugat-európaiak is inkább a Vectra Caravannal szaladgálnak. Vagy Passat Varianttal, esetleg Mondeo kombival és egy csomó mindennel, de a Signum az nem olyan, hogy minden utcasarkon feltűnik belőle egy.
Na de akik megveszik, mert megtehetik és erre vágynak. Hát ők azok, akik aztán az elégedettségi felméréseken csak úgy dobálóznak a jobbnál jobb jelzőkkel, dől a dics a Signumra, az Opel-vásárlók éppen ezzel a modellel a legelégedettebbek. Ki gondolta volna, én soha, az egyszer biztos.
A Signum tavaly a Vectrával együtt csinosodott meg, először a Frankfurti Autószalonon mutatkozott be a nagyközönségnek. Kántor kolléga nem sokkal ezután már ki is próbálta az "új nyelvű" modelleket, amelyeknek arcával foglalkoztak a legtöbbet.
A katonás, szigorú tekintetet lágyabb, cicaszeműs váltotta fel, mondhatni szerencsére, mert a Signumnak különösen jól áll az átrajzolt arc. Fene tudja, hiába volt a Vectra/Signum páros régen is legalább olyan jó, mint most, azzal a marcona, rabszolgahajcsár nézéssel nem kellett volna egyik se. Most sokkal-sokkal jobb a helyzet, gondolom azért, hogy ne csak apu, hanem anyu is olvadozhasson a szalonban. Engem a tetővonal varázsolt el, nagyon szép ívben hajlik az autó hátuljára, egy-két szögből ráadásul úgy látszik, mintha az egyik oldal lejjebb lenne a másiknál. Bravúr.
Bent nem sok minden változott, hiába jutott a frissítési lendületből ide is, nem sok látszik belőle. Jó-jó, kicsit más szabású a középkonzol, variáltak a dekorelemekkel meg alapból háromküllős a kormány, de semmi egetrengető. A Signum maradt, aki volt. Viszont ha már kormány, hát az utóbbi idők egyik legjobb volánját tekergettem ebben az Opelben, méretre pont jó és a bütykök is éppen ott vannak, ahol szeretem. Igazi öröm a sofőrnek, ráadásul a tesztautóban igazi fotel volt a főnöki szék, a technológia neve MultiContour, működését tekintve meg azt csinálja, hogy felveszi a vezető alakját. Finom. És a fűtés mellett hűteni is tud, mmmm...