Az embert és gépet próbáló pokoli száguldás ezúttal is - akárcsak legutóbb - Lisszabonban kezdődik és a szenegáli fővárosban, a Rózsaszín-tó partján fejeződik be. A karaván Portugália után Spanyolországot szeli át, majd a mezőny áthajózik Afrikába és Marokkón, Mauritánián, Malin keresztül vezet az útja Szenegálba. Guineai szakasz jövőre nem szerepel a programban.
A legutóbbi versenyen három tragédia történt: két gyermeket gázoltak el és egy motoros is életét vesztette, miután bukott. Ezek megelőzése érdekében sebességkorlátozásokat vezettek be a szervezők, így a segédjárművek esetében 90 km/óránál húzták meg a határt a kamionok részére, autók esetében pedig 120 km/h a limit. A falvakban - általános érvénnyel - továbbra is maximum 50-nel lehet majd haladni, ám a korlátozás a veszély mértékétől függően akár 30-ra is csökkenhet.
A vezetőség tervei között szerepel egy vagy két olyan szakasz beiktatása, melyet a versenyzők kisegítőjárművek nélkül tesznek majd meg, így a sofőrök csupán egymásra támaszkodhatnak, ezáltal pedig az amatőrök és a profik közti különbség vélhetően jelentősen csökken.
A motorosok ezúttal csak két kategóriában versenyeznek: a "Maraton" kategória magába foglalja mindazokat a motorokat, melyek a gyári modellekhez képest semmilyen, vagy csak minimális módosításon estek át, míg a prototípusok a "Szuper Gyártmány" kategóriában szerepelnek.
A csütörtöki sajtótájékoztatón - melyhez hasonlót rendeztek már és rendeznek még azokban az országokban, melyekben nagy népszerűségnek örvend a viadal - elhangzott, hogy Budapest szeretne 2008-ban indulóhelyszín lenni: ezzel kapcsolatban Etienne Lavigne csupán annyit árult el, hogy hosszú folyamat első lépéseit tették meg a pályázattal az illetékesek, és még számos tárgyalásnak kell sikeresen lezárulnia ahhoz, hogy két év múlva a magyar fővárosból rajtolhasson a világ legnézettebb kalandtúrája.