Vagy ezek túl már rövid mondatok? Meleg van, talán most is bőven 30 fok fölött, közelebb a 40-hez, amikor is teccik ezt olvasni. És akkor meg kinek van kedve hosszan, bonyolultan? Esetleg az irodában vagy otthon jobb a helyzet, mindegy. Csak tömören, minél kevesebb jelzővel, antiredundánsan. Sok fotóval.
Alfa Spider. Nem Alfa Romeo Spider. Alfa Spider az Alfa Romeótól. A Brera alapján. Az meg a 159-ből van, szóval ez is. A világ legszebb kabriója - mondták, tény, hogy dögös. És ponyvatetős. Keményes nem lesz, minek. Nyúlánk, széles, lapos, agresszívan is elegáns. Trendi. Szemből ugye sokszemű, éles, mint említett testvérei. Kidudorodó kerékjárati ívek. Csinos (és nagy) visszapillantó tükrök. Oldalról masszív. Nagy kerék, sok lemez. Viszonylag vaskos túlnyálások. Hátulról kerek, formás. Félméteres lámpatestek, dupla-dupla kipufogóvég. Vicces, pengetős antenna. Bukócső, szélfogó plexi.
Használható csomagtartó. Csak magas a perem. De a kettő darab ülés mögött is van zárható tárolórekesz, nem is egy. Italtartó a könyöklőben. Az ajtózseb zsebecske. A kesztyűtartó öblös. Az ülések méretesek, kényelmesek, mutatósak - csekély oldaltartással. Az üléspozíció százhetvenpár centivel is csöppet magas. A kormány minden irányban állítható. Fogásra remek, lehetne egy számmal kisebb. Egyébként echte 159-es beltér. Vezető felé forduló középkonzol. Szokást igénylő bajuszkapcsolók. Apró gombok a hifihez. A műszerfal két kistányérnyi órája, a fordulatszám- és a sebességmérő között infópanel. Szerethető a hangulat. Van stílusa. Az anyagminőség már újkori alfás, a kidolgozás is prémiumnak látszik.
És akkor az erőnek, az örömnek az ő forrásai. A kisebbik a soros, négyhengeres 2.2 JTS 185 lóerővel, elsőkerék-hajtással, a nagyobbik a V6-os, 3.2-es 260 pacival, összkerekesként. Alapadatokért katt a harmadik oldalra. A vetélytársakról: az egyik fő ellen az Audi TT, a másik a BMW Z4. De akad még egy Mercedes-Benz SLK, egy Nissan 350Z Roadster, egy Porsche Boxster is. Jó kis csapat.
Az új TT-nek hasonló a hajtása és az alapmotorja (S4/16 2.0 FSI turbóval, 200 lóerővel), de sokkal könnyebb, sportosabb az Alfánál. A hátsókerekes, ugyancsak S4/16-os Z4 belépője kétliteres szívó 150 lóval, a "kis" SLK szintén 4 hengert sorban, 1.8-as, kompresszoros 163 LE-t és hátulhajtást tud felmutatni. A szintén driftes 350Z "csak" 3,5 literes szívó V6-ossal, 300 pacival kelleti magát, a naná, hogy dettó hátsókerekes Boxster 2.7-es, hathengeres boxermotorral középen, 240 lóval.
Az autóhoz méltó saját- és sajtófotók a galériában
Mind erősebb, sportosabb a Spidernél, még akkor is, ha az olasz szépséget V6-os blokkjával "versenyeztetnénk". És ennek a legfőbb oka a súly. A Spider egyszerűen jóval nehezebb a pályatársaknál. Testesebb, tömöttebb. Hogy kivétel erősítse a "szabályt": egy Volvo C70 az ő belépő, 2.4-es, sorosan öthengeres motorjával, elsőkerék-hajtásával, 140 lóerejével persze gyengébb. Nehezebb is. A másik svéd, a Saab a 9-3-as cabrióval rúg labdába, az alap S4, kétliteres turbó 150 lóerővel, szintén elöl kaparva.
Árban valahol középen vagyon főhősünk, a Spider, mondjuk a pontos összegeket még nem tudhatjuk. Csak azt, hogy tőlünk nyugatabbra 2000 euróval drágább a Breránál. És ő itthon 9 millióról indul. Tessék kalkulálni. A TT-vel és a Z4-gyel kábé pariban lesz, a 9-3 cabriolet minimum 9,8, a C70-es 10, az SLK 11, a 350 Z Roadster 12,7, a Boxster közel 15 mikulás. Azt is lássuk azért, hogy egy 3.2-es Spider ára 13 millió körül kell, hogy alakuljon. S hogy lesz-e dízel (öthengeres 2.4 JTDm 20v 200 lóval, 400 Nm-rel) talján pók? Meglátjuk. Leghamarabb 2007 második felében.
Még azt tisztázzuk, hogy van, aki a keménytetőre esküszik, az Alfa nem. És most, hogy elhelyeztük a szokás szerint Pininfarina-féle Spidert térben és polcon, szaladozzunk kicsinyt vissza az időben. Mert sokévtizedes a modell. A Giulietta Spider, a Duetto, a legutóbbi Spider is csodálatos volt. De ők még nyersek, filigrának voltak. Sportosabbak.