Van a WRC (World Rally Championship). A világbajnokság. Annak elitjében pedig WRC-vel (World Rally Car) zúznak a legjobbak. Van ott gyárilag a legújabb Ford Focus és Subaru Impreza. Félgyárilag Citroën Xsara. Privátban Peugeot 307 (esetleg 206), régebbi Ford Focus, régebbi Subaru Impreza, Mitsubishi Lancer, Skoda Fabia (esetleg Octavia).
És van Európa-bajnokság is, mint minden más, "rendes" sportágban, de ott "csak" S1600-as gépeg dübörögnek, már S2000-esek is, aztán N-esek, satöbbi. És vannak a nemzeti bajnokságok, ilyenek és olyanok, nagyon változó a mezőny. De azt azért nyugodt szívvel ki lehet jelenteni, hogy ennyire komoly WRC-társaság, mint Magyarországon, szóval ez unikum a javából.
A soros Veszprém-rali rajtlistáján nyolc WRC található (reméljük, mind el is indul). A hétszeres bajnok, címvédő ifj. Tóth János oldalán Bahor Beával 2005-ös Peugeot 307-est kormányoz, abszolútban vezet, naná, hogy ő a legesélyesebb. Idén eddig négy verseny volt, hármat Janika nyert, egyet a 2003-as bajnok Benik. Balázsék (navigátora Varga István) autója 2003-as, "nagyszárnyas" Ford Focus.
A 2004-es szezon győztese, Turi Tamás (régi-új segítőjével, Tóth Imrével) ugyancsak friss fejlesztésű, tavalyi Skoda Fabiában igyekszik végre megmutatni, mire is képes, ha bírja a technika. Vizin László és Táborszki Attila Toyota Corollája mondjuk nem tartozik az új WRC-közé, de folyamatosan jó eredményeket érnek el vele. Herczig Norbert és Csökő Zoltán Subaru Imprezája sem "mai csirke", ám egy dobogóra jó lehet. Ahogy Tagai Tamás is a Skoda Octaviával, és ismét testvére, egy korábbi csúnya balesetből felgyógyuló Róbert navigálásával.
És talán ismét WRC-ben, egy Ford Focusban láthatjuk Szabó Gergőt és Benics Kálmánt. Ezt az autót bérelte Spitzmüller Csaba és Kazár Miklós. Akik nem mással, mint egy 2005-ös, gyári Mitsubishi Lancer WRC-vel indulnak Veszprémben (és a hátralévő versenyeken)!
Veszprémmel együtt három futam van még (aszfaltos Budapest- és Mecsek-), Janikának 75, Beniknek 62, Spicinek 39 pontja van. Minden bizonnyal hármójuk közül kerül ki 2006 abszolút győztese. És egy verseny eredménye mínuszolható - szinte biztos, hogy az utolsó pillanatig nyílt és hatalmas lesz a csata.
Persze a WRC-ken túl is van raliélet, nem is akármilyen. Az A csoportban Asiék kiesésével Angyalfyék, Turánék és Botka Dávidék vívnak nagyot, az N-eseknél Maticsék és Botka Krisztiánék (mind-mind Mitsubishi Lancer Evóval). Super 1600-ban Kakusziék (Volkswagen Polo) törnek Bútorék (Suzuki Ignis) trónjára. És még egy rakás kategória és adok-kapok, Ladák, Hondák, kerek száz nevező.
A 6 km-es prológot péntek 15 órától rendezik meg Királyszentistvánban, majd ezt követően az úgynevezett szuperspeciált bonyolítják le ugyanitt, s mindkét viadal beleszámít az értékelésbe. Szombaton reggel 9 órától összesen 7 gyorsasági lesz: a mért szakaszok távja összesen 138 km. A viadal szombat késő délután ér véget.