DuEn-fotók a sajtótájékoztatóról
Folytatódik az együttműködés a Szalay Dakar Team és az Opel Magyarország között: kedden délután bemutatták az Opel Antarát, amelynek alapjaira december elejére elkészül majd az új versenyautó. Megyeri György, a General Motors Magyarország igazgatója elmondta: az Antara fontos fejezet a négykerék meghajtású szegmensben, és hazánkban akkor kezdik majd értékesíteni, amikor Szalay Balázs és Bunkoczi László várhatóan áthalad a Dakar-rali céldobogóján - vagyis 2007 januárjában.
Csak egy adalék az együttműködés sikerességéhez: Szalay Balázs a nyolc Dakar-ralija közül az utóbbi hármon indult Opel Fronterával, és mindháromszor sikerrel teljesítette az embert és gépet próbáló távot. Ezzel egyébként az Opel az egyetlen márka a Dakar történetében, amely mindig célba ért, ami ékes bizonyítéka az autó megbízhatóságának.
Az Antarából mindössze egyetlenegy van Magyarországon (egyébként egész Európában sincs sokkal több, hiszen ez az autó az egyike volt azoknak, amelyek először legurultak a gyártószalagról), és azt a Szalay Dakar Team kapta meg, hogy december elejére elkészülhessen a versenyautó, amely részt vesz a világ legnehezebb tereprali-versenyén.
Chris Lacey, a General Motors közép-európai igazgatója elmondta, nagy autósport-rajongó lévén (ő már akkor is versenyző volt, amikor Szalay talán még meg sem született) örül az együttműködésnek. "Minden autós cég számára nagyon fontos, hogy a termékét sportos közegben is bemutathassa, és erre kiváló alkalmat nyújt,a Szalayékkal való három-négy éve tartó együttműködés. Örülök, hogy ez folytatódik, és remélem, a csapat sikeres lesz az Antarával. Balázs profizmusa, és az a jófajta izgalom, amely körülveszi a versenyt, jó környezetet teremt a terepjárónknak a bemutatkozásra. Mert hát adott a világ legkeményebb tereprali versenye, egy profi csapat és egy remek autó - ez szerintem jó recept a sikerhez. Mert remélem, sikeres lesz az együttműködés a Dakaron."
Csöppet azért másképp fog kinézni a versenyautó
Szalay Balázs, a csapat főnöke és egyben pilótája számára is nagy örömet jelent, hogy egy új típussal állhat rajthoz a Dakaron. "Meggyőződésem, hogy nagyon sok van ebben az autóban, és a csapatunk azért dolgozik, hogy a lehető legtöbbet ki is hozza belőle. Mert a Dakar-rali távjának teljesítése az utóbbi években már kisebbik cél, most már a jó eredmény elérése is fontos. Az Antarán nagyobb átalakításra lesz szükség ahhoz, hogy igazi versenyautó váljon belőle, de decemberre mindennel kész leszünk."
A csapat kedd estére már darabokra szedte az Antarát, hogy a lehető leghamarabb elkezdhesse versenyautóvá építeni. Húsz ember két hónapig biztosan azzal foglalkozik majd, hogy a 2007. január 6-i rajtra már a teszteken (Portugáliában), és minden egyéb előkészületen túl legyen a páros.