A Kökényesi-csapat Macedónián átvágva alig egy nap alatt érte el a görög fővárost, ahol a kora reggeli órákban foglalták el helyüket a Pireus hatalmas kikötőjében kialakított különleges versenypálya depójában. A sima aszfaltos területen a rendezők bójákkal tűzték ki a nyomvonalat, amelyet földes szakasz híján vasvázas faugratók tettek változatossá. A hideg és szeles időben a legpuhább gumi is keménynek bizonyult, a versenyzők eleinte sokat csúszkáltak.
A hatalmas, gyönyörű hajók társaságában zajlott edzések alatt kicsit átrendeződött a pálya: az ugratók szétmentek, a viharos szél pedig befújta a bóják egy részét a tengerbe, így elég alternatív lett a helyszín. A legjobb időt az osztrák Malcolm Schneider (KTM) futotta, aki később az első futamot nyerte a két San Marinó-i, Pelliccioni (Honda) és Cecchetti (Honda) előtt. Az első leintésnél Kökényesi már biztosan a zsebében tudhatta a bajnoki címet, a törökországi forduló után amúgy is csak matematikai esélyt hagyott az olasz Riccardo Peroninak (Husqvarna).
A második futamban az angol Dichello mögött Schneider és Cechetti volt a befutó, így ezzel az osztrák versenyző feltornászta magát az SM450 géposztály bajnokságának bronzérmes pozíciójába. A 2006-os évad 450 köbcentis Európa-bajnoka a szlovén Beno Stern (Yamaha) lett, második Petr Vorlicek (Suzuki) Csehországból. A 250 köbcentis kategória végelszámolásánál az immáron címvédő Kökényesi György örülhetett, második Riccardo Peroni, harmadik a cseh Jan Vodochodski (TM) lett.
Lukácsy Fanni