Csak semmi cicó: gyorsan lelövöm a poént. Jó, nagyon jó autó ez az über Vectra, de van nála jobb (osztálytárs). Tán nem is egy, de egy biztosan. Persze mint mindent, ezt is több irányból lehet és kell vizsgálni, és van olyan szempont, vannak olyan szempontok, amelyek szerint az Opelé a dobogó legfelső foka.
Hogy milyen dobogról van szó? A baromi erős, középkategóriás, benzines túraautókéról. Ők nem sportkocsik, nem kupék, nem családi járgányok, nem városi rohangálósok, nem luxusbatárok, nem cuccolós kombik, nem divatos szabadidősök, nem is egyterűek. Bár lehet, szokott is lenni átfedés. Van belőlük többfajta gyengébb, polgáribb kivitel is, ők bezzeg "hegyesek", kemények.
Ennek a - nem létező - pódiumnak a tetején (szerintem) a Mazda6 MPS trónol 2.3-as turbómotorjával, összkerékhajtásával, 260 lóerejével. Ár/érték/tudásban. A Zoom-zoom sem olcsó, mondjuk: 9,5 millió. Kik vannak még? A prémiumot (Audi, BMW, Mercedes-Benz) most hagyjuk, az egy másik kaszt. Az Alfa Romeo 159 ugyanennyi lovat mozgósít 3.2-es V6-osával, szintén 4WD-vel - 12 millióért.
Aztán még itt a Ford Mondeo ST a maga 226 lóerejével, háromliteres V6-osával - 9,8 milliótól. Elsőkerekes. A Saab 9-3 2.8TS is hatos, turbós, 250 lovas - 11,7 milliótól. Elsőkerekes. A Volvo S60 R-ért, összkerekes 300 lóerejéért már közel 16 milliót kell leszurkolni. De a Saab, a Volvo is inkább prémium. Meg jönnek, lesznek mások biztosan, például a Volkswagen Passatból is lesz állítólag 300 lovas.
Hm, de főhősünk is már megerősödött, Párizsban bemutatták továbbgyúrt, 280 lóerős változatát. Nyomaték változatlan, végsebesség visszavéve 250-re. A százas sprinthez már csak 6,3 mp szükségeltetik ideális körülmények közepette. A Caravannak sincs miért szégyenkeznie, csak pár tizeddel, km/h-val marad le az ötajtóstól.
Az importőr hivatalos katalógusában már az új, erősebb modell paramétereit adja meg - az ár nem változott. A gyári fogyasztás sem. Az alapadatokban (a második oldalon) mi is ezeket a "reszelt" értékeket mutatjuk, de az általunk tesztelt kocsi tudomásunk szerint 255 lóerős volt 6.7-es gyorsulással, 260 km/h-s végsebességgel. Utóbbit nem próbáltuk. |
Mert Vectra OPC-ből van bizony kombi is. Gyári Opel-tuning OPC-ből pillanatnyilag Astra, Meriva, Zafira is elérhető. Signum miért nincs, ha már? Meg majd Corsa. Utóbbit várjuk leginkább. Az adatok alapján fickós kis méregzsák, zsebrakéta, aszfaltbetyár lesz 192 lóval - méltó kihívójaként a Renault Clio Sportnak.
Az Astra OPC tetszett is, meg nem is. A Meriva OPC vicces, de csakúgy, mint a Zafira OPC esetében: a családias egyterűzés nehezen egyeztethető a vérbő turbómotor adta lehetőségekkel, a kemény futóművel, a harcias megjelenéssel.
Több és nagyobb kép a galériában!
Apropó, megjelenés: az ötajtós Vectra OPC ebben a versenyszámban aranyérmes. Olyan izomszaga van, hogy biztosan ezért fordulnak utána a népek. Tényleg, az hogy van, hogy nem egy nő állítja: szereti a férfi férfias (?), verejtékes "illatát". Ezért büdös annyi magamfajta? Ez is csak egy szocializációs hülyeség? A média átka?
A Vectra OPC szaga mindenesetre illat. A Vectra OPC nem nyakkendős, élére vasalt, elvágólagos, piperkőc. A Vectra OPC állat. Dög. Naná, spéci fényezése is sokat dob, de az olyan látványelemek, mint markáns lökhárító, cicaszemestül is agresszív arc, küszöbspoiler, hatalmas, mutatós alukerék peres gumival, kikandikáló kék féknyereg, hátul kis szárny, és két - trapéz - kipufogóvég, a szőrtelenítő fajtából, mindez természetesen (mesterségesen) az érzékekre hat.
Hogy akarjam már megvenni, birtokolni ezt a kocsit, ne sajnáljak már érte több mint 10 milliót, akarjak vele bizonyítani (kinek?), akarjam megmutatni a szomszédnak, a haveroknak, az utcának, a városnak, a pályatársaknak, és persze a csajoknak. Mert ha azt meg is beszéltük, hogy többé lehetőleg nem nőiautózunk, a Vectra OPC kimondottan macsó.
Még mielőtt ezt vezetési tapasztalatokkal is alátámasztanánk, még nézzünk be: az átlaghoz szokottaknak kegyetlen Recaro (félbőrös, ezerféleképp belőhető) kagylóülés, OPC-feliratok a küszöbön, a vaskos, bőrös, kékkel varott, kiváló fogású, négy irányban állítható multikormányon, a tömzsi, szintén bőrös, színesen varrott váltókaron, a műszerfalon, kilométeróra 300-ig kalibrálva. Ohne fémpedál. Itt-ott aluféle betétek.
Hely van dögivel, hátul is. A csomagtartó böszme, a hátsó üléstámlák előredöntésével még böszmébb. Az egész olyan keményen komfortos. A felszereltség meg példás. Széria a kanyarba is bevilágító bixenonlámpa, a parkolásnál, tolatáskor "lehajló", segítő utasoldali visszapillantó tükör, a 18-as OPC-felni, a guminyomás-ellenőrzés, az automata klíma, a magasságában állítható "anyósülés", az MP3-kompatibilis, CD-s, 7 hangszórós hifi, a Sport kacsolós sportfutómű folyamatos lengéscsillapítás-vezérléssel, az ESP kipörgésgátlóval, a tempomat, az esőérzékelős ablaktörlő, az elektrokromatikus tükör, az ABS, a 8 légzsák, a fedélzeti számítógép.