A versenyzőként élete első Dakarján résztvevő Symons a szakasz 142. kilométerénél bukott, s hiába küldték azonnal az orvosi helikoptert, a doktorok már csak a halál beálltát tudták megállapítani. A 29 esztendős, Amerikába költözött vállalatigazgató korábban kétszer teljesítette a Dakar-rali távját szervizcsapat tagjaként.
"Nem tudjuk, hogy történt a baleset" - nyilatkozta Etienne Lavigne, a Dakar első embere. "Csak annyi biztos, hogy a tragédia egy olyan szakaszon történt, amely a homokdűnék miatt különösen veszélyesként ismert."
"A párizsi központot a motoron elhelyezett bukásérzékelő értesítette a pontos helyről, a versenyző azonban valószínűleg azonnal életét vesztette." A KTM-es Symons versenymérnöke testvére, Kingsley volt.
Az EFE spanyol hírügynökség összesítése szerint a dél-afrikai motoros tragédiájával már félszázra emelkedett a halálos áldozatok száma a Dakar-rali 1979 óta íródó történetében.
Az eddigi áldozatok:
1979: a viadal első áldozata egy motoros, a francia Patrick Dodin volt, aki lecsúszott az útról Agadés (Niger) közelében.
1981: egy olasz újságíró és a Fiat csapat három szerelője vesztette életét Algériában.
1982: Egy kamion elütötte Maliban Ursula Zentsch francia újságírót. Bert Oosterhuis holland motoros baleset következtében vesztette életét. Meghalt Maliban egy kisfiú, aki az utcán játszott, amikor elütötte egy gépkocsi.
1983: Egy autó elütötte Jean-Noe:l Pineau francia motorost.
1984: Egy Range Rover terepjáró elgázolt egy asszonyt és gyermekét Burkina Fasóban.
1985: Egy autó Nigerben elütött egy nőt, Mauritániában helikopterbalesetben halt meg egy utas.
1986: Kaneko Jaszuo japán motoros Franciaországban járt szerencsétlenül. Maliban lezuhant egy helikopter, amelyen Thierry Sabine, a Dakar megálmodója mellett még négyen voltak. Giampaolo Marinoni olasz motoros 48 órával a verseny befejezése után belehalt a zárószakaszon elszenvedett sérüléseibe.
1987: Henri Mourent, a viadal egyik orvosát elgázolta egy szervizautó Kiffa közelében.
1988: Kees Van Loevezijn holland kamionos, Patrick Canado francia autós és Jean-Claude Huger francia motoros halt meg. Maliban egy kislányt, Mauritániában pedig egy anyát a gyermekével ütöttek el.
1990: Kal Salmiden finn újságíró halt meg balesetben.
1991: Gerillák Maliban lelőtték Charles Cabanne francia kamionost. Egy szervizkamion felborult és ketten meghaltak.
1992: A francia Gilles Lalay, az 1989-es motoros győztes összeütközött a viadal egyik mentőautójával és életét vesztette.
1994: Egy bukás után meghalt az 59 éves belga motoros, Michel Sansen. Szenegálban egy szervizautó elgázolt egy kisfiút.
1996: Laurent Gueguen francia kamionos aknára futott. A 24 éves spanyol Tomás Urpí végzetét az okozta, hogy felborult az autójával. Guineában elgázoltak egy kislányt.
1997: Jean-Pierre Leduc francia motoros egy bukás következtében vesztette életét.
1998: Maliban egy versenyautó és egy taxi ütközött össze: négyen haltak meg.
2001: Franciaországban, Maontauban közelében egy helyi autós vesztette életét, miután karambolozott az egyik versenyautóval. Daniel Vergnes autós Mauritániában közlekedési baleset áldozata lett.
2003: Bruno Cauvy francia navigátor autója felborult Líbiában, Daniel Nebot pilóta sértetlenül megúszta a balesetet.
2005: A spanyol José Manuel Perez a mauritániai Zuirát és Tísit közötti, hetedik szakaszon bukott, és belehalt hastáji sérüléseibe. Fabrizio Meoni, aki 2001-ben és 2002-ben is megnyerte a viadalt, az Atar és Kiffa közötti szakaszon bukott, és megállt a szíve.
2006: Az ausztrál Andy Caldecott Nuáksot és Kiffa között vesztette életét. Január 13-án egy autó gázolt halálra egy gyereket, egy nappal később pedig egy kamion egy másikat.
2007: Er Rasidia és Uarzazate között a dél-afrikai Elmer Symons vesztette életét.
[origo]/MTI