Meglehetősen fura járművekkel telt meg a belvárosi Zoltán utca, ugyanis ide szervezték a második Budapest-Bamako-rali indulás előtti sajtótájékoztatóját. Az autók többségének átlagéletkora és állapota híven tükrözte a szervezők elképzelését, miszerint nem a sebesség, hanem a talpraesettség és a jó tájékozódási képesség a fontos a verseny megnyeréséhez. A futam kitalálója és egyszersmind főszervezője, Szabó Gál András, közismertebb nevén Villám Géza kiemelte, hogy ez a rali elsősorban arról szól, hogy a résztvevők jól érezzék magukat és megismerjék Afrikának egy olyan oldalát, amit csak kevesen ismernek Európában.
"A Dakar-rali egy húsdaráló, ahol az első napokon kiszórják az amatőröket, igazából az egész csak a profi gyári csapatok versengéséről szól. Mi egy olyan versenyt csinálunk, ahol mindenki egyenlő esélyekkel indul, ugyanis nem időre kell teljesíteni a napi etapokat, hanem különböző ügyességi és logikai feladatokat kell majd megoldaniuk a csapatoknak, így egy Trabinak ugyanakkora esélye van megnyerni a ralit, mint egy jól felkészített terepjárónak" - mondta Szabó Gál András.
A budapesti Felvonulási térről induló mezőny reggel 8 órakor rajtol el, hogy 8 országot (Magyarország, Ausztria, Olaszország, Franciaország, Spanyolország, Marokkó, Mauritánia, Mali) átszelve, több mint 8200 kilométert megtéve megérkezzen Bamakóba. A 15 napig tartó versenyen az indulók három kategóriában mérhetik össze tudásukat: verseny-, túra- és autóstoppos kategóriában.
A száguldáson és a kalandon túl még egy nagyon fontos kötelességüknek is eleget tesznek majd a csapatok, mégpedig a jótékonyságnak. Minden egység örökbe fogad egy mauritániai vagy mali falut vagy iskolát, ahova ellátogat, és ajándékokkal kedveskedik a világ 5. és 6. legszegényebb országa lakóinak.