A Skoda az egységes márkaarculat kialakítását a Roomsterrel kezdte. A nagyközönségnek hivatalosan a Genfi Autószalonon bemutatkozó új Fabia egy az egyben örökölte az egyterű csábos orrát, ettől megjelenése - amúgy roppant sikeres, összesen 1,6 millió példányban elkelt - elődjénél sokkal modernebb lett. Fabiából még tavaly is többet sikerült eladni, mint egy évvel korábban, a 3,1 százalékos emelkedés 243 982 darabot jelentett.
Az autó hosszához 22, magasságához 47 millimétert csaptak hozzá, a hátsó rész kissé fantáziátlan kialakítása miatt az autó sziluettje a Suzuki Swift tankszerű megjelenését idézi. A motorháztető a gyalogosok védelme érdekében 30 milliméterrel került feljebb, mindent összevetve kicsit sem lóg ki a kisautó-szegmens egyre több indulót számláló mezőnyéből.