Winterkorn szerint a korábbi tervek, melyeket még az előző vezérigazgató, Bernd Pischetsrieder szeretett volna véghez vinni, a jelenlegi piacon nem állják meg helyüket. Ennek oka az, hogy az autók hajtásláncainak cseréje modellenként nem kevesebb, mint 2000 eurót emésztene fel. Ezzel a VW olyan kategóriákban készítene aránytalanul drága autókat, melyekben már elérhetőek olcsóbb és legalább annyira gazdaságos dízel modellek is.
A készülő elektromos-benzines Touareg hajtásláncának elkészítése a Volkswagen régi partnerének, a Boschnak a feladata. Megfelelő eredmények esetén a VW hobbiterepjárójával azonos padlólemezt használó Porsche Cayenne új hibrid változatába is ugyanez a rendszer kerülhet.
A jelenlegi típusok átdolgozása mellet a németek a jövőre is figyelnek: Wendelin Wiedeking Porsche vezérigazgató a napokban jelentette be, hogy a két gyártó megkezdte 2010-re elkészülő új Touareg és Cayenne-generációinak közös fejlesztését.