Az autó elölről alig tér el a márka többi típusától, és hátul is csak a XC60-as tanulmánytól átvett kiszélesedő féklámpák visznek egy kis egyediséget megjelenésébe. A harmadik generációs V70 4,85 méteres hosszával és 1,86 méteres szélességével 14,3, illetve 6 cm-rel nagyobb elődjénél. Ennek megfelelően az autó belsejében több helyhez jutnak az utasok. Elöl 3 cm-rel több tér jut a vállaknak, hátul pedig 4,8 centivel nyújthatják tovább lábaikat az ott utazók.
Az új V70-es motorkínálatának legizgalmasabb darabja egy öthengeres, 2,4 literes dízel, mely 400 Nm-es nyomaték mellett 185 lóerőt teljesít. Természetesen elérhető lesz egy visszafogottabb, de még mindig lendületes 340 Nm-es, 143 lóerős kiadás is.
A benzines modellek közül a 2,5 literes, 200 lóerős érdemel említést, de a legerősebb V70-esekben egy sportos hathengeres, 3,2 literes, 400 Nm-es nyomatékkal rendelkező 285 lóerős motor kap helyet. Akik még sebesebb Volvóra vágynak, azoknak jó hír, hogy a jövőben várhatóan megjelenik majd egy V8-as erőmű által hajtott változat is.
A Volvo szeretné, ha az új V70-est a vásárlók nem csupán a megszokott praktikus és biztonságos jelzőkkel illetnék, ezért külön hangsúlyt fektettek annak dinamikusabbá tételére. Alapfelszereltség az aktív csillapítás-szabályozás, az autóhoz járó Alpine és a Dynaudio által fejlesztett Dolby Pro Logic 5.1-es hangrendszer különlegessége pedig, hogy automatikusan az utazózajokhoz és az utasok beszélgetéseihez igazítja a hangerőt. Az autó alapfelszereltségéhez tartoznak a magassághoz igazítható légzsákok és a DTSC menetstabilizáló rendszer, némi plusz pénzért pedig beépített gyermekülés is rendelhető.