A lízingpiac szereplői azt követően határoztak a szóróanyagokban és a cégek honlapjain közzétett figyelemfelhívó kampányról, hogy kedden találkoztak az egyik legnagyobb ilyen vállalkozás, az Il Ferro Kft. ügyvezetőjével - olvasható a Napi Gazdaságban. Laskay Róbert arról tájékoztatta a szövetség képviselőit, hogy jelenleg mintegy 6000 gépjárműre van szerződése az Il Ferrónak, amelyből 1200-1300 a finanszírozott gépkocsi. Az ügyfelek felé teljesített havi kifizetések összege 280 millió forintot tesz ki, ezzel szemben áll a hirdető cégek által befizetett díj, az ügyfelek regisztrációs díja, illetve az autókat eladó kereskedőktől kapott jutalék. Az Il Ferrónak - a cég honlapjának tanúsága szerint - jelenleg 12 szerződött hirdető partnere van - a legtöbb hirdetés folyóiratokat reklámoz.
A lízingszövetség tagjai szerint nincs módjuk ellenőrizni, hogy az adott gépkocsira kötöttek-e reklámszerződést, mert a hitelszerződés miatt a gépjármű az ügyfél tulajdona. Ráadásul - mondták el a Napi Gazdaságnak a finanszírozók képviselői - számos autóreklámos céggel megállapodó kereskedő eleve arra inti az autóvásárlót, hogy ne szóljon a finanszírozónak a reklámszerződésről. Mindez érthető akkor, ha - megelőző jelleggel - vannak már olyan finanszírozók, amelyek az ügyfél minősítésétől függetlenül elzárkóznak a szerződéstől, ha kiderül, hogy tulajdonosa autós reklámhordozói szerződést kötött.
A többség ugyanakkor az ügyfélminősítés függvényében vállalja a finanszírozást, annak ellenére, hogy nincsenek pontos adatok arról, hány olyan ügyfél van, aki csak azért vesz új kocsit, mert "ingyen" (a regisztrációs díjon felül) kapja meg, különben - az Il Ferro esetében maximum 40 ezer forintos havi támogatás nélkül nem akarna vásárolni. Ezek a finanszírozók azt remélik, hogy a cégekkel szerződést kötő ügyfelek döntő része azt követően is fizeti majd a törlesztést, ha a reklámszerződések esetleg érvényüket vesztik.
A reklámcégekkel megegyező dealerek számára komoly üzlet az ilyen kocsik eladása: az Il Ferro szerződéstervezete szerint a szerződött kereskedőktől elhozott autókat listaáron, akciók és kedvezmények beszámítása nélkül kell megvennie az ügyfélnek, ráadásul kötve van a keze abban is, hogy az autó szervizelését csak az értékesítő szervize végezheti - írja a Napi Gazdaság.