Az ötlet a PSA konszern új vezérigazgatójától, Christian Streifftól származik. Ennek értelmében mind a Peugeot, mind a Citroën modellek egy újfajta acélötvözet alkalmazásával érik majd el a kívánt tömeget. A fémet először az autó tetőoszlopainál alkalmazzák, de a franciák tervbe vették, hogy az ülésekbe is beépítik őket. A tömegcsökkentés úgy segíti elő a károsanyag kibocsátásának csökkentését, hogy a kisebb tömegű autónak csökken a fogyasztása, ezáltal kevesebb szennyező gáz jön ki a kipufogójából. Ez esetünkben azt jelenti, hogy a mostanában nagyon figyelt szén-dioxid szint 1,5-2 g/km-rel csökken.
A PSA-nal azt is ígérik, hogy a jövőben megállítják az elmúlt években folyamatosan terebélyesedő modelljeik további növekedését és inkább azok belső terének jobb kialakításával teszik majd újra vonzóvá a típusokat a vásárlók számára.