Három évet kellett várni a wolfsburgi márka híveinek arra, hogy végre az ötödik generációs Golf is megjelenjen nagy rakterű karosszériával. Az újdonság 2578 mm-es tengelytávja teljesen megegyezik a ferdehátú modellekével, azonban a nagyobb hátsó túlnyúlás miatt a teljes hossz 35,6 centivel nőtt, ami 4,56 méteres értékével már a kompakt kategória határait feszegeti. A Comfortline felszereltségi szinttől szériában járó csomagtér-elválasztó hálóval, akár tetőig is lehet pakolni a Variantot, ekkor 650 liternyi csomagot képes elnyelni a hátsó traktus. Lehajtott hátsó ülésekkel másfél köbméternél is több, egészen pontosan 1550 liternyi poggyász fér el az első ülések mögött.
Kezdetben négy ismerős motorral, két benzinessel és két dízellel indul a forgalmazás. Az 1,6-os benzines 102, az 1,4-es, kettős feltöltésű TSI-motor 140 lóerőre képes, de valószínűleg az eladások zömét nem ezek, hanem a dízel erőforrások teszik majd ki. A legnagyobb népszerűségre az 1,9-es, 105 lóerős TDI számíthat, tőlünk nyugatabbra azonban a kétliteres, 140 lóerős dízel lesz valószínűleg a sláger. A kisebbik motor 5,2, míg a nagyobb 5,6 liter gázolajat igényel száz kilométerre a gyár szerint.