Nem könnyű feladatra vállalkozott az olasz sportautógyár, amikor a már eleve nem túl nehéz (1430 kg), és nem gyenge (520 lóerő) Gallardóból akart még gyorsabb autót faragni. Mivel az ötliteres V10-es már így is elég kihegyezett erőforrásnak számított a maga 104 lóerős liter-teljesítményével, csak 10 lóerővel tudták erősebbé tenni a szívórendszer optimalizálásával és a motorvezérlő elektronika átprogramozásával. Ha lóerőből nem lehet lényegesen több, akkor kézenfekvő megoldásként a súlycsökkentést választották az olasz mérnökök. Ennek érdekében a motorháztetőt, a diffúzort, az alsó borítólemezt, a külső tükörházakat, a belső ajtópaneleket, az ülések vázát és a kardánalagút borítását karbonból készítették el, az üvegeket pedig több helyen plexire cserélték.
Nem kevesebb, mint 100 kg-ot sikerült így a tömegből faragni, így az Gallardo Superleggara az alapváltozatnál 0,2 másodperccel gyorsabban, 3,8 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet. A limitált szériás modellben szériafelszerelés a volánról is kapcsolható, robotizált e-gear sebességváltó, így a vezetőnek egy pillanatra sem kell levenni a kezét a szarvasbőrrel borított kormánykerékről. Extraként tolatókamerát, karbon hátsó szárnyat, négypontos biztonsági öveket, és kerámiafékeket kínál a Lamborghini a márciustól rendelhető újdonsághoz.