A Bluetec névre keresztelt technológiát azért fejlesztette ki a Mercedes, hogy jelentősen csökkentse dízelautóinak nitrogén-oxid kibocsátását - az egyetlen olyan kipufogógáz-összetevőét, amelyből többet juttat a szabadba egy modern dízelmotor egy hasonlóan erős benzinmotornál. Ezzel a rendszerrel már az európainál nyolcszor szigorúbb egyesült államokbeli NOx normákat is teljesítik a közös-nyomócsöves dízelmotorok, így tavaly ősz óta a német autógyártó megkezdhette az ezzel a technológiával szerelt E 320 Bluetec forgalmazását Észak-Amerikában.
A jövő héten Genfben bemutatkozó C 220 Bluetec orrában az első olyan négyhengeres dízelmotor dolgozik, amely megkapta az előremutató kipufogógáz-tisztító rendszert. Semmi kompromisszumot nem kíván a vezetőtől a 2015-ös európai emissziós normákat is teljesítő motor, mert 170 lóerős teljesítménye eléri, 5,5 literes átlagfogyasztása pedig 10 százalékkal még alul is múlja a "mezei" C 220 CDI erőforrás értékeit. A Mercedes 2008-tól kezdi meg a négyhengeres Bluetec dízel sorozatgyártását, amelyet a tervek szerint már Európában is meg lehet majd vásárolni.