Első látásra meg lehet különböztetni a 2008-as modell évre készített Cherokee-t a régebbi generációtól, elég, ha csak a kerekből szögletessé változott fényszórókra gondolunk. Persze a szokásos Jeep márkajegyek, mint a hétlyukú hűtőrács, a szögletes sárvédőívek, vagy a karakteres dobozforma itt is megmaradtak, így végső soron nem lesz nehéz azonosítani a kocsit. A Chrysler mérnökei a Cherokee, főleg az aszfaltozott úton mutatott viselkedésén akartak javítani, ezért a korszerűtlen, de strapabíró hátsó merev tengelyt független, öt lengőkaros felfüggesztésre cserélték, de a fogasléces kormánymű is teljesen új fejlesztés. Kétféle összkerékhajtási rendszerrel lép majd piacra az amerikai szabadidőautó, a Selec-Trac II állandó, a Command-Trac kapcsolható négykerékhajtást kínál. A 3,7 literes, 210 lóerős V6-ost változatlanul hagyták, de az európai bevezetés idején már biztosan lehet majd dízelmotort is rendelni. Nem maradt változatlanul a beltér sem, kényelmesebbek lettek az ülések, az új műszerfal több rakodóhelyet kínál, és már a tető teljes hosszán végignyúló vászontetőt is lehet rendelni. Sokat fejlődött a fedélzeti elektronikai rendszer, a feláras MyGIG Multimedia Infotainment System egy egységbe integrálja az audió, a navigációs, és a kapcsolattartó rendszereket, kezelése érintőképernyőn vagy hangutasítások segítségével történhet. A zeneszámok vagy fotók tárolására egy 20 gigabájtos merevlemez szolgál, amelyre akár az autóban történő beszélgetéseket is fel lehet venni.