A 4,38 méter hosszú és 2,6 méteres tengelytávval rendelkező szabadidő-autó alig nagyobb egy A3-nál, viszont jóval magasabb nála. A Cross Coupe Quattro agresszív tekintete az összehúzott fényszóróknak köszönhető, de külsejében így sincs semmi formabontó, ami már a közelgő szériagyártást jelzi. Talán csak a ferde hátú kialakítás lehet meglepő, mert a SUV-oknál nem ehhez szoktunk. A már említett fényszóróktól kezdve a jármű belsejéig szinte mindenhol LED-es, azaz fénykibocsátó diódákkal működő lámpák világítanak, ez is az új idők szele az autóiparban. Négy különálló ülés várja az utasokat, akiknek a feje fölött egy hosszan elnyúló üvegtető juttat be rengeteg napfényt az amúgy is világos utastérbe.
A Haldex-féle négykerék-hajtással rendelkező Cross Coupe Quattróba a kétliteres TDI dízelmotor új generációját szerelték bele, ez már közös-nyomócsöves, nem adagolófuvókás rendszerű. 204 lóerőt teljesít az olajkályha, csúcsnyomatéka pedig kereken 400 Nm, és az Audi szerint csak 5,9 litert fogyaszt száz kilométeren. Beépítették a Bluetec kipufogógáz-tisztító rendszert is, így az erőforrás már most teljesíti az Euro6-os követelményeket. Váltónak a VW-csoport autóiban már megszokott duplakuplungos félautomatát választották, ami az Audiknál megszokott módon nem DSG, hanem S-tronic néven fut.
A Cross Coupe Quattro kínai bemutatója jelzi, milyen fontossá vált a távol-keleti ország piaca a német gyártó számára, hiszen egy ilyen jármű megjelentetése korábban csak egy nagyobb európai vagy amerikai autószalonon lett volna elképzelhető. Az autó szériaváltozata várhatóan 2010-ben érkezik, küldetése a BMW X3, a Mercedes MLK, és a Volvo XC60 vevőinek elhódítása lesz.