Az automata váltók fokozatainak növelése már régi verseny az autóiparban, pár éve a Mercedes okozott nagy szenzációt a hétfokozatú automatájával, legutóbb pedig a Lexustól volt hangos a sajtó, amikor az új LS 460-ban bemutatták a világ első nyolcfokozatúját. A ZF a Bécsi Autóipari Szakkiállításon bemutatott új fejlesztésével utolérte a japánokat a fokozatok számát illetően. Ezzel az erőátvitellel a németek szerint akár 6 százalékkal jobb fogyasztás érhető el, mint a cég korábbi, a BMW és az Aston Martin által jelenleg is használt hatfokozatú automataváltóival. A még régebbi ötfokozatúhoz képest pedig még több, akár 14 százalék is lehet az üzemanyag-megtakarítás.
Bár az autógyártók jelentős része egyre inkább a duplakuplungos, DSG-szerű szerkezetek felé kacsintgatnak, a ZF váltójának előnyére válik, hogy mérete megegyezik egy egyszerű hatfokozatúval, és moduláris kialakítása lehetővé teszi, hogy apróbb módosítások után akár hibrid, akár összkerékhajtású modellekben is alkalmazzák. Nem valószínű, hogy a közeljövőben leállna a váltógyártók közti verseny, így nemsokára valószínűleg már egy új "forradalmi, minden eddiginél jobb" kilencfokozatúról számolhatunk be. Ezzel a nyolcsebességes szerkezettel egyébként nagy valószínűséggel először a BMW új 7-es sorozatában találkozhatunk majd.