A SEAT Leon Szuperkupa első hazai megmérettetésén Kiss Norbert mindvégig stabilan őrizte első helyét, őt 14 körön keresztül követte Wéber Gábor. A Kiss-Wéber kettős már a negyedik körre nagy előnyre tett szert, elszakadtak az üldözőktől. Az első körben Czollner Gyula feljött a harmadik helyre, Rácz István a hatodikról a negyedikre, Zengő Zoltán pedig a tizenkettedikről a hetedikre.
Czollner boxutca áthajtásos büntetést kapott, így a hetedik pozícióra csúszott vissza, de végül megszerezte az ötödik helyet. Az őt sokáig üldöző Rácz István sem tudta megtartani a helyét, először a kilencedik lett, majd ki is esett a versenyből. Ezzel az egymást előzgető Hatvani-Brachna duó lényeges előnyhöz jutott, a köztük folyó harcból Brachna került ki győztesen, és ezzel a dobogó harmadik fokára állhatott fel, míg Hatvani a negyedik helyen ért célba. Zengő Zoltán hatodik helyre hozta be a Leont.
A holnapi versenyen még nagyobb csatákra számíthatunk, hiszen Kiss és Wéber láthatóan folytatja a Clióban megkezdett harcát, és a két ifjonc Brachna Dávid és Hatvani Bálint sem megy a szomszédba egy kis csatározásért.
Seat Leon Szuperkupa I. futam végeredmény:
1. Kiss Norbert (IMC Motorsport Egyesület) 27:53,861 perc
2. Wéber Gábor (Zengő Motorsport Kft.) 17,830 mp hátrány
3. Brachna Dévid (Warm Up) 24,433 mph
4. Hatvani Bálint (Kecskeméti Motorsport) 24,680 mph
5. Czollner Gyula (Zengő Motorsport Kft) 37,555 mph
6. Zengő Zoltán (Zengő Motorsport Kft) 41,223 mph
Kiss Norbert: Nehéz verseny volt. Az első hely birtokában nem illik panaszkodni, de nekem is nagyon sok gondom volt menet közben a hátsó fékkel. Féltáv körül elkezdtem csúszkálni. Mind a kettőnknek ugyanaz volt gondja, a fék és a gumimelegedés, szerencsére elöl tudtam maradni. Az első körökben Gábor nagyon keményen támadott, próbáltam védekezni és egy-két helyen sikerült elszakadnom. Pont olyan helyeken, ahol utána a Gabi már nem tudott támadási helyzetbe kerülni. A gondok után szerencsére jól össze tudtam magam szedni, és tartottam az előnyt. Holnap szeretnék ismétlést.
Wéber Gábor: A rajtom most is "parádésan" sikerült. A négyesből ötösbe kapcsolásnál nem tudom miért, de a Norbi visszaugrott mellém. Belül voltam, megvolt a kanyar, de hideg volt még a hátsó gumi, picit keresztbe álltam, de jó irányban voltam, Norbi mögöttem, Gyuszi a másik oldalamon. Felváltottam kettőből háromba, de az elektronika kettőt húzott, háromból négybe ment hirtelen. Állva maradtam, ők két oldalról, mint a gyorsvonat elmentek mellettem. Visszahúztam háromba, Norbi már előttem volt, Gyuszi mellettem volt, de rá tudtam fordulni. Mentem a Norbival, a második-harmadik körben próbáltam támadni. Közben azon nevettem, hogy mindketten túl hátra tekertük a fékerő eloszlást és ugyanazokkal a problémákkal küzdünk. Az Alesiben nagyon elúszott a feneke, amíg gépészkedtem és megfogtam, Norbi adott úgy 60-70 métert. Ezt a távolságot tartottuk aztán harmonikázva, kábé két másodpercre egymástól. Nagyon nagyot mentünk, mindketten megfőztük a gumikat, a két perc alatti körökkel.
A bajnokság állása letölthető INNEN.