1983-ban jelentkezett először közös modellel az olasz gumigyár és a Volkswagen, a Golf I GTI Pirelliből akkor összesen 10 500 darab készült. Az új, ötös Golf a korábban megjelent Edition 30 motorját kapta, ami 230 lóerőt teljesít, ez 30-cal több a mezei GTI-k értékénél. Az autó maximális sebessége 245 km/óra, manuális váltóval 6,8, DSG-vel 6,6 alatt alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára.
Ahogy az 1983-as Golf I GTI esetében, itt is főleg az autó megjelenésén javítottak. A Pirelli többek közt a 225/40-es P-Zero kerekeket és a 18 colos könnyűfém keréktárcsákat adta a típushoz, a felnik peremén megjelennek a P-motívumok. A limitált szériát a csomagtartón, és a kormányon helyet kapott Pirelli-feliratok is jelzik. Belül, az olasz gumigyártó által tervezett bőr-szövet üléskárpit a gumiabroncsot utánzó mintázatával hívja fel magára a figyelmet, de egyedi vonás a kormányon és váltón is jelen lévő, sárgacérnás varrás is. A Pirelli GTI szeptembertől lesz kapható, egyelőre még nem tudni, hogy mennyi készül majd belőle.