A hasonló árkategóriába tartozó középkategóriás modellek közül az új Renault Laguna igényes belsejével tűnhet ki. Bőven találhatóak az autóban fa- és fémfelületek, és a modern kialakítású középkonzol is nagyobb presztízst kölcsönözhetnek a kocsinak. Emellett az új Lagunában olyan rendszerek kapnak helyet, mint az elektromos kézifék, a kettős oldallégzsák, az új generációs Renault kártya, és a kanyarba bevilágító xenon fényszórók.
A luxuselemek mellett a Renault a megbízhatóságra és a biztonságra is nagy hangsúlyt fektetett, hogy az autó megfeleljen Carlos Ghosn vezérigazgató korábbi terveinek, miszerint kategóriája három legjobb típusa közé tartozzon termék- és szolgáltatásminőség terén. Egyes pletykák szerint ez a modell lehet az első, mely az EuroNCAP új, még be sem vezetett értékelő rendszerében a maximális 6 csillagot éri majd el, mivel nagyon sokat dolgoztak a passzív biztonságon a francia szakemberek. Masszívabb karosszériája és jobb felszereltsége ellenére az új Laguna átlagosan 15 kg-mal nyom kevesebbet a mérlegen, mint elődje.
A középkategóriás Renault motorválasztéka a 110 lóerős 1,5 dCi-vel indul, a következő lépcsőfok a Nissannal közösen fejlesztett, kétliteres, 145 lóerős benzines. A 2,0 dCi 130, 150, és 175 lóerős változatban jön, a legerősebb benzines egyelőre a 170 lóerős kétliteres turbós erőforrás lesz. Egyes motorokhoz hatfokozatú automatikus váltó is kérhető. Szeptemberben, a Frankfurti Autószalonon lesz az autó világpremierje, az értékesítés októberben kezdődik.