A majd nyolcvan nevezőből néhány csapat már a csütörtöki napon megérkezett az általuk kedvencnek titulált pályára. Egy könnyed délutáni program keretén belül a rendezők jóvoltából néhány szerencsés embernek lehetősége nyílt kipróbálni a hatszáz lóerős autócsodákat - mindezt természetesen a pilóták mellett, versenytempóban... Köztük volt a közkedvelt humorista, Dolák-Saly Róbert, aki bátran vállalta a rá háruló feladatot, és felhőtlen hangulatot teremtett a kötetlen program során.
A pénteki naptól azonban mindenki számára kezdetét vette a komoly munka. A kötelező adminisztrációt letudva másnap már a megújult ringben vívtak vérre menő csatákat a versenyzők. Részükről a Joker-kört övezte a legnagyobb várakozás. Európa-szerte néhány pályán már kiépítették az eredeti nyomvonaltól eltérő úgynevezett Joker-kört. 2007-től A Nyirád Motorsport Centrum is végrehajtotta ezt a változtatást a még nagyobb látványosság érdekében. Ahogy a nevében is szerepel, ez az extra kör igazi ütőkártyaként szolgálhat a versenyzők kezében. A futamok során mindenkinek teljesítenie kell - de fontos, hogy kizárólag egyetlenegyszer. A benne rejlő taktikai lehetőségeket kihasználva szinte elkerülhetetlenek a látványos ütközések és a test test elleni csata.
Az izgalmakban bővelkedő hétvégén Lars Larsson borzolta talán leginkább a kedélyeket: a tavalyi Európa-bajnok komoly balesetet szenvedett az időmérő edzésen, és agyrázkódással kórházba szállították. Vasárnap visszatért ugyan a depóba, a további eseményeket azonban a pálya széléről volt kénytelen végignézni. "A következő versenyen mindenképpen rajthoz állok, már most is jól érzem magam!" - erősködött a svéd.
A Larssont nélkülöző mezőny számára vasárnap délután jött el a fő attrakció, az igazi megmérettetés. Az időmérőn és előfutamok során végig domináló Michael Jernberg a döntőkre is megőrizte kirobbanó formáját. Franciaországi győzelme után Nyirádon ismételni tudott a piros Ford Focusszal, ezzel átvette a vezetést a Divízió 1-es kategória összetettbeli pontversenyében.
"Rendkívül jól eltaláltuk az autó beállítását, tökéletesen működött. Minél gyorsabb egy pálya, annál jobban fekszik a kocsinak, ami nagyban hozzájárult a teljesítményemhez. Fantasztikus verseny volt, a Joker-kör pedig egyszerűen lenyűgöző. Mind a bejárata, mind a kijárata jól kialakított, és tényleg nagyon élvezetessé teszi a versenyzést." - mondta a bajnokság éllovasa.
A Divízió 1A-ban Olivier Bossard diadalmaskodott, Divízió 2-ben pedig a kategória egyeduralkodójának számító Roman Castoral vihette haza az aranyszínű babérkoszorút.
Sajnos magyarjaink nem tudták hozni a tőlük elvárt eredményeket. A királykategóriában Harsányi Zoltán szerepelt a legjobban, a 13. helyen végzett, Kotán Péter nem jutott fel a döntőkbe. A Divízió 1A legjobb magyarja Gorácz Béla a 16. helyezésével, a Divízió 2 legjobb magyarja pedig Kékesi Attila lett a 12. helyével.