Sajnos csak a következő év végén indul meg a 2,2 literes, bi-turbó dízelmotorral szerelt S-osztályok árusítása, de ha a Mercedesnek hinni lehet, megéri a várakozást. A rendkívül tiszta üzemű Bluetec-motor segítségével a limuzin mindössze 6,6 liter gázolajat igényel majd 100 kilométerenként. A német Auto Motor und Sport információi szerint a németek a jövőben a Bluetec-modelleket saját, új hibridrendszerükkel szeretnék összekapcsolni egy még alacsonyabb fogyasztási mutatókkal rendelkező jármű elkészítése érdekében.
Egy hasonló modell már a 2005-ös Frankfurti Autószalonon is látható volt, ám az egy hathengeres motorral rendelkezett, míg a sorozatgyártásba kerülő változatokban a 204 lóerős, 2,2-es négyhengeres üzemel majd. A Bluetec-rendszer különösképpen fontos a Mercedes számára, hiszen amellett, hogy megfelel a 2014-re hatályba lépő európai emissziós törvényeknek (Euro 6), vele az autó az USA több államában is forgalomba hozható. Ennek megfelelően, valószínűleg nemsokára az E- és C-osztályos Mercedesek is elérhetőek lesznek a 2,2-es Bluetec dízelmotorral.