A kétlépcsős turbófeltöltéssel rendelkező dízelmotort TTiD-nek fogják hívni a Saab modellekben, míg a Fiatnál Twin Stage Turbo néven fut majd. Elsőként a felfrissített 9-3-ban mutatkozik be, de később a Fiat csoport autóin kívül Opelekben és a Cadillac BLS-ben is bemutatkozhat. 180 lóerős teljesítménye és 400 Nm-es nyomatéka elégnek tűnik ahhoz, hogy a középkategóriás Saab felvegye a versenyt a konkurencia erős dízelmotorjaival. Az erőforrás 6,4 liter gázolajjal 100 kilométerenként, miközben már most teljesíti az Euro5-ös emissziós normákat. Az új öngyulladós motoron kívül egy új összkerékhajtási rendszer is a 9-3-asban debütál. Az XWD névre keresztelt, elektrohidraulikus tengelykapcsolókkal működtetett rendszer akár a nyomaték 100 százalékát is képes az első vagy a hátsó tengelyre küldeni.