2003-tól 2006-ig a törpeautókat gyártó márka nem kevesebb, mint 3,9 milliárd eurónyi veszteséget hozott össze, egyedül tavaly annyit, hogy a Mercedes éves profitját a rekordot jelentő négymilliárd euróról 2,4 milliárd euróra csökkentse. Sok pénz ment el a cég második generációs Fortwo elkészítésére is, ami 2005-ben a DaimlerChryslernek 1,2 milliárd euróba került. Mindezek ellenére a Smart vezetősége arra számít, hogy idén története során először nyereséges lesz a cég.
Mindenesetre jó előjel a gyártó számára, hogy miután az év elején 35,1 százalékkal csökkentek az eladások, májusban már 14,7 százalékkal növelni sikerült azokat. Ezzel a Smart nemcsak magán segített, de a DaimlerChrysler is 2,9 százalékkal több autót értékesített, mint a korábbi hónapban.