Bohr szerint 2015-re a 17 milliós európai piac kevesebb, mint 5 százalékát képezik majd a hibridek, ami összesen nagyjából 850 000 ezer járművet jelent. Véleménye szerint ez azért lehetséges, mivel az igencsak költséges hibrid technológia a zsúfolt városi közlekedésen kívül máshol nem élvez előnyt a többi modellel szemben. Mivel egy ilyen környezetkímélő autóban egy hagyományos hajtáslánc mellett egy elektromotor és akkumulátorok is helyet kapnak, az autók sokkal drágábbak ahhoz, hogy széles körben elterjedhessenek. Bohr ennek bizonyítékát véli felfedezni abban is, hogy míg lassan minden európai gyártó rászánja magát saját technológiájának kifejlesztésére, egyik sem kötelezi el magát a rendszer mellett úgy, mint például a Toyota.
A Bosch, mely Európa legnagyobb alkatrészgyártója jelenleg mintegy 200 fős csapattal dolgozik 6 olyan projekten, mely hibrid technológiák kutatásával és fejlesztésével foglalkozik. Ennek az lehet az egyik oka, hogy a németek úgy vélik, az a két terület, ahol a hibridek drágaságuk ellenére is érvényesülhetnek, a luxusautók és a prémium szabadidő-autók piaca. Akik ilyen autókat vásárolnak, megengedhetik maguknak, hogy egy drágább modellbe fektessenek. A Bosch ennek megfelelően olyan autóknak szállíthatja hamarosan majd hajtásláncát, mint a VW Touareg, Audi Q7, Porsche Cayenne.
A szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére Bohr szerint sokkal alkalmasabbak az olyan praktikus és olcsó rendszerek, mint a 8 százalékos üzemanyag-csökkenést is lehetővé tevő automata motorleállító és beindító, vagy a fékenergia-visszatápláló, amelyek például a Minikben és a BMW 1-esekben nemrég mutatkoztak be. Bohr az ilyen fogyasztáscsökkentő rendszereket alkalmazó kocsikat "mild" (enyhe) hibrideknek nevezte és véleménye szerint 2015-re minden ötödik eladott európai autóban lesznek ilyen rendszerek. Mellettük Bohr a bio-etanol üzemanyagnak és a hagyományos benzines hibrideknél akár 15 százalékkal jobb fogyasztást is elérő dízel-elektromos autóknak jósol nagy jövőt. Bohr a legfontosabbnak azt tartja, hogy Európa legnépszerűbb autói váljanak "mild" hibridekké. Ha a piac 71 százalékát képező közkedvelt három vagy ötajtós kisautók és családi modellek mind ilyenek lennének, azzal a jelenlegi átlagosan 165 g/km-es flottafogyasztások rögtön 145 g/km-re csökkennének.