Az Audi is kénytelen újra a kisautók felé nyitni, ha meg akar felelni az új, egyre szigorúbb környezetvédelmi előírásoknak. Az Európai Unió legújabb szabályozásai egy márkára levetítve átlag szén-dioxid kibocsátási adatokat ad meg. Ennek fényében ha egy a luxusgyártó továbbra is el akarja adni nagy limuzinjait, akkor bizony az átlagot lehúzó kisautókat is be kell venni a kínálatba. Az Audi tehát kénytelen visszatérni az A2-eshez, de a hírek szerint lehetséges, hogy lesz A1-es is.
Annak idején az A2-es azért bukott meg, mert az alumínium váza miatt túl drága volt ahhoz, hogy sikeres lehessen a kisautó piacon. Ezért aztán az Audinál mindent megtesznek azért, hogy az új modell sikeres lehessen, ne essenek bele a korábbi hibáikba. Éppen ezért költségcsökkentő lépésként számos alkatrészt a Volkswagennel közösen fejlesztenek ki. A padlólemez is közös lesz a Volkswagen Poloval, és valószínűleg a motorválasztékuk is több helyen egyezhet.
A hírek szerint 2010-ben érkezik a még az A2-nél is kisebb A1-es, jön a Q5-ös hobbiterepjáró is ,és a tervek közt szerepel egy Q1 elnevezésű crossover kifejlesztése is. A modellpaletta ilyen mértékű bővítésével az Audi elérheti azon célját, hogy 2015-re pontosan 40 különböző típussal rendelkezzen.