A díjra pályázó 32 autó kiválasztásánál alapfeltétel, hogy a járműveknek teljesen új konstrukciónak kell lenniük, legalább évi ötezret tervezzenek eladni belőlük, és a tavalyi választást követő 12 hónapon belül kaphatónak kell lenniük legalább öt európai országban. Ezek közül hét autó kerül be a döntőbe, melynek győztesét november 19-én hirdetik ki, míg az ünnepélyes hamburgi díjátadóra januárig kell várni. 22 európai ország 58 zsűritagot delegál a "legjobb" autóról döntő bizottságba, Magyarországot évek óta Gajdán Miklós (Autó Magazin) és Surányi Péter (Autó2) képviseli. Azok az országok, melyekben az autóipar különösen fontos részét képezi a gazdaságnak, s melyek nagyobb piaccal rendelkeznek, természetesen több újságírót küldhetnek bíráskodni. Így Franciaország, Németország, Olaszország, Nagy-Britannia és Spanyolország hat-hat zsűritaggal képviselteti magát.
Tavaly a Ford S-Max hódította el a díjat, míg 2006-ban a Renault Clio, 2005-ben pedig a hibrid meghajtású Toyota Prius nyert. Az idei mezőny nyertesét sem lehet biztosan megjósolni, de nagy eséllyel indul a Fiat 500, a Mazda2, a Ford Mondeo is a díjért.
A 32-es lista
Audi A5/S5
BMW X5
Chrysler Sebring
Citroën C-Crosser/Mitsubishi Outlander/Peugeot 4007
Daihatsu Materia
Dodge Nitro
Fiat 500
Fiat Bravo
Ford Mondeo
Honda CR-V
Hyundai i30
Jeep Patriot
Jeep Wrangler
Kia Cee'd
Land Rover Freelander 2
Lexus LS460/600h
Mazda2
Mazda CX7
Mercedes C-osztály
Nissan Qashqai
Nissan X-Trail
Opel Antara
Peugeot 308
Renault Laguna
Renault Twingo II
SsangYong Actyon
Skoda Fabia
Smart ForTwo
Subaru Impreza
Toyota Auris/Corolla
Volkswagen Tiguan
Volvo V70/XC70