Ha a fogadóirodákban nem is, de a pályák mellett annál többen várták a versenyt. Már a nevezéseknél is tolongtak, hiszen idén még nem volt világbajnoki futam, ahol ennyien neveztek volna. A 129-es rajtszámot is kiosztották, ami a Monte Carlo-i negyven indulóhoz képest értékelhető igazán. Több mint 200 ezer raliőrült látogatott ki a három nap alatt a német szőlőhegyek közé, hogy testközelből drukkoljon a majdnem 130 indulónak.
Az első nap nem kis meglepetéssel zárult: hat gyorsasági teljesítése után a belga Duval állt az élen. Meglepetés azért, mert Duval több mint hat hónap pihenő után állt újra rajthoz - fél évig nem volt szerződése -, és talán az is meglepetés, hogy egy tavalyi fejlesztésű Citroen Xsara WRC-vel verte meg a teljes gyári támogatottságot maga mögött tudó, messze a legesélyesebb Sebastian Loeböt. Igaz, Duval előnye csak 1,3 másodperc volt, de ez épp elég ahhoz, hogy szenzációs versenyzésének hírt adhasson a nagyvilág, és valószínűleg a következő futamtól újra láthatjuk majd versenyezni a nem éppen megbízhatóságáról híres belgát, akit egyszer már egy navigátora is otthagyott a szeleburdisága miatt. A két Citroen után a két fordos egység következett, papírforma szerint Grönholm és Hirvonen volt még fél percen belül az elejétől. Őket Gardemaister, Kopecky, Pons és Petter Solberg követte.
A szombati, igen hosszú napon Duval már az első gyorson megforgott és visszaállt a normál kerékvágás, tehát Loeb és a Citroen C4 WRC került az élre. Sebastien csapattársa, Daniel Sordo már az első nap kiállt. A spanyolnak nincs szerencséje, a finn verseny után itt is megállt alatta a francia technika. Ezen a napon került sor a verseny leghosszabb gyorsasági szakaszára, a híres Panzerplattéra, ami valójában egy tankpálya, ahol a német katonák gyakorlatoznak. Itt alakították ki a harminc kilométeres szakaszt, csúszós betonlapokból, rengeteg sárfelhordással. A nap végén Loeb állt az élen, előnye 37 másodperc volt Grönholmmal szemben, a szépen felzárkózó Duval csak 50-re, míg a másik fordos Hirvonen 55-re volt az elsőtől.
Vasárnap kétszer két gyors és a városban kialakított 4,6 kilométeres Circus Maximus várt a pilótákra. Ez a kis gyorsasági igazi nézőcsemege volt, hiszen egyszerre négy autó körözött a pályán, szinte minden pillanatban történt valami. A superspeciálon igen, az élen viszont nem történt semmi, hiszen a félperces előny elég volt Loebnek arra, hogy szépen beossza és a vasárnapi szakaszgyőzelmeket átadja az ismét jól és hiba nélkül autózó Duvalnak. A belgának sikerült megszereznie a második helyet. Igaz, ehhez kellett az is, hogy a finn Grönholm az utolsó gyorson odaverje a Ford Focus hátulját, és kicsit megtépázott autóval és másfél perc hátránnyal ért célba. Így nem csak a citroenes Duval, hanem márkatársa, Mikko Hirvonen is elé tudott kerülni, néhány pontot ellopva tőle, ami év végén nagyon hiányozhat majd...
A verseny egyik pozitív meglepetése Jan Kopecky és a Skoda Fabia WRC ötödik helye.
Petter Solberg nagyon küzdött, de nem tudta megelőzni a cseh pilótát, a Subarunak most csak a hatodik hely jutott.
Az egyetlen magyar induló, a Holczer - Illyés kettős is célba ért, teljesítve a 19 gyorsaságit és az összesen 356 versenykilométert. A Super1600-os kategóriájú, bérelt Renault Clióval versenyző Holczer Dani elmondta a verseny után, hogy semmilyen elvárásnak nem kellett megfelelniük, egyszerűen csak egy jót szerettek volna autózni, ami sikerült is. Tavaly már rajthoz állt ezen a versenyen, de akkor nagyon az elején egy féltengelytörés miatt ki kellett állniuk. Idén minden vágya volt, hogy végigautózhasson a tankpályán, ami már 2006-ban a pályabejáráskor nagyon megtetszett a pilótának. Ez sikerült, és a 88 célba érkező párosból a 49. helyen fejezték be a világbajnoki futamot Holczerék.
A német verseny végeredménye:
1. Sebastian LOEB - Citroen C4 WRC 3 óra 27 perc 27,5 másodperc,
2. Francois DUVAL - Citroen Xsara WRC + 20,3 másodperc,
3. Mikko HIRVONEN - Ford Focus WRC +1 perc 19,1 másodperc,
4. Marcus GÖNHOLM - Ford Focus WRC + 1 perc 36,5 másodperc,
5. Jan KOPECKY - Skoda Fabia WRC + 3 perc 7,1 másodperc,
6. Petter SOLBERG - Subaru Impreza WRC + 3 perc 14,7 másodperc hátrány.
A világbajnokság állása a 10. futam után:
1. Marcus GRÖNHOLM (FIN) 80 pont
2. Sebastian LOEB (FRA) 72 pont
3. Mikko HIRVONEN (FIN) 63 pont
4. Petter SOLBERG (NOR) 29 pont
5. Daniel SORDO (ESP) 28 pont
6. Henning SOLBERG (NOR) 28 pont.
A következő futam a Rally New Zealand, augusztus 31. és szeptember 2. között.
A verseny honlapja: http://www.rallynz.org.nz/