Bár a formája sem mindennapos az F700-nak, az igazán érdekes újdonságokat az utastérben, illetve a lemezek alatt találjuk. Az 5,17 méter hosszú limuzin orrába egy forradalmian új, a Mercedes mérnökei által csak DiesOtto néven emlegetett 1,8 literes erőforrást építettek, amely a dízelmotorok alacsony fogyasztását ötvözi a benzinesek erejével. A gyár sajtóközleménye szerint a turbófeltöltővel megerősített négyhengeres blokk teljesítményét tekintve egy szinten áll az S osztály jelenlegi 3,5 literes V6-os benzinesével vagy a 3 literes, ugyancsak V6-os turbódízelével. Az új technikával ugyanakkor drasztikusan sikerült csökkenteni a fogyasztást, a Mercedes állítása szerint mindössze 5,3 liter benzint fogyaszt az F700 100 km alatt, így mindössze 127 gramm szén-dioxidot füstöl átlagosan a levegőbe kilométerenként.