Az európai Ford legújabb modelljei pár éve már a kinetic dizájn formatervezési irányvonal szerint készülnek, ezért most az irányzat előtt született Focus külsejét is a többi modelléhez igazították. Első látásra észrevehető a teljesen új frontrész, melyen az átlátszó bura alatti, fekete maszkolású fényszórók formája a Mondeót idézi. De elöl nemcsak a lámpák, hanem a hűtőrács és a lökhárítók is újak lettek, a rengeteg krómozott felület alkalmazása elegánsabbá tette a kompakt Ford megjelenését. A hátsó lámpák is változtak, sokkal nagyobb lett rajtuk a fehér betét, a bura alatt pedig immár fénykibocsátó diódák (LED-ek) világítanak.
Műszakilag is történtek változások, ugyanis a ráncfelvarrással egy időben megjelent a Focus ECOnetic változata. Ez az elnevezés a különösen környezetbarát autókat jelenti a Fordnál, hamarosan szinte minden modellnek lesz ilyen változata. A Focus ECOneticet a részecskeszűrős, 1,6-os dízelmotor 109 lóerős változata hajtja, de az alacsony gördülési ellenállású abroncsoknak, az alacsony viszkozitású váltóolajnak és néhány aerodinamikai módosításnak köszönhetően a motor ebben a modellben a gyár szerint akár 4,3 liter gázolajjal is megelégszik száz kilométeren, CO2-kibocsátása pedig mindössze 115 g/km.
További újdonság az 1,8-as, Flexifuel erőforrás bevezetése, amely benzinnel és bioetanollal (E85) egyaránt működőképes. Végre a Ford is elkészült a Volkswagen DSG váltójához hasonló, dupla kuplungos sebességváltójával. A hatfokozatú PowerShift erőátvitel nemcsak gyorsabban és nyomatékfolyam-megszakítás nélkül kapcsol, de üzemanyagot is lehet spórolni vele. Például a kétliteres dízel étvágya 10 százalékkal csökken, ha kézi váltó helyett ezzel párosítják.
Belül a kellemesebb anyagoknak örülhetünk, no meg a piros háttérvilágítású, áttervezett műszeregységnek és az ezüst betéttel feldobott középkonzolnak. Megjelent a keréknyomás-ellenőrző, és felár ellenében már kulcs nélküli, nyomógombos indítás is rendelhető. A modellfrissítésen átesett Ford Focus 2008 elejétől lesz megvásárolható.