A kabrió gyakran megbukik a racionálisan választó nők szempontrendszerében
(Még több kép a galériában. Kattintson a képre!)
Az I. Budapesti Női Autószalon és Életmód Kiállítás alapján úgy tűnik, bár a kereskedők fantáziát látnak egy kifejezetten a nőknek szóló rendezvényben - hiszen eljöttek -, nem tudnak élni a helyzettel. Hiába a felmérések, közvélemény-kutatások és statisztikák, az őszi BNV társkiállításaként hirdetett női autószalonon éppúgy öltönyös férfiemberek adnak tanácsot és névjegykártyát az érdeklődő hölgyeknek (és uraknak), mint bármely más hasonló eseményen. Vannak persze nők is, ám szerepük ugyanúgy kimerül a sokat mutató ruhácskákban végzett szórólaposztásban, mint minden más kiállításon. Néhány standon ablaktörlőhöz rögzített lufikkal próbálják kifejezni, tudják, hogyan kell megszólítani a nőket - ez sikerül is, bár még kell vagy tíz év, míg a dekorációnak őszintén örülők elérik a jogosítvány megszerzéséhez szükséges kort.
Hogyan látják nők és férfiak az első női autószalont? Helyszíni riport
Bajba kerülünk, ha a Hungexpo B pavilonjának bejárása után szeretnénk meghatározni, milyen autó kell a nőnek. Persze vannak női autóként aposztrofált kisautók, mint a Lancia Ypsilon, a Nissan Micra C+C, a Peugeot 107-es vagy a Ford Ka, de a rendezőelv a jelek szerint az, milyen autót tudtak saját szalonukból a nőire gurítani a márkakereskedők, amelyek egymaguk képviselték a gyártókat, hiszen egyetlen importőr sem jelent meg. A kiskocsik mellett állnak elérhető árú családi modellek, mint a Fiat Linea vagy a négyajtós Chevrolet Lacetti, van egy-két kifejezetten nem női autó, mint a Dodge Nitro, de Alfa Romeo, Ford, Seat, Skoda, Citroen, Suzuki, Opel, Renault, Volvo, Jeep, Mercedes, Toyota és Opel-modelleket is láthat a közönség - részletes felsorolásuktól eltekintünk, akit érdekelne, de nem tud kilátogatni hétvégén a vásárterületre, bármikor, bármelyik márkaképviseletnél pótolhat.
Férfiszem, női fül |