Az új Ford Kuga egy összkerékhajtással is megvásárolható crossover, amely dinamikus menettulajdonságokat ígér némi terepjáró képességgel vegyítve. A Nissan Qashqai ellenfelének szánt modell formatervét a 2006-os Iosis X tanulmányautóból kiindulva készítették el, a hétköznapi használhatóságot végig szem előtt tartva. Ennélfogva a kerekeket némileg kisebbre cserélték, a tetővonalat pedig magasabban húzták meg, hogy a hátsó sorban a felnőttek is elférjenek.
A Ford Kuga felárért kapható lesz összkerékhajtással, az alapváltozatnak azonban csak az első kerekei lesznek hajtottak. Motorterében a régi jó kétliteres, 136 lóerős közös nyomócsöves dízelmotor található, de a szériaváltozat egészen biztosan kapható lesz más erőforrásokkal is.
Nagyon közel állnak a Kuga arányai az Iosis X formáihoz. Ezt a rokonságot fejezi ki az ugyanolyan fényezés: a különleges jégfehér szín, illetve a merészen domborított kerékjárati íveket. Bár a mostani tanulmányautón 19 colos keréktárcsák vannak, a szériaváltozaton alapból kisebb kerekek lesznek, de felárért ekkora is választható lesz. A Fordra manapság jellemző kinetikus dizájnt a trapéz körvonalú első hűtőmaszkról, az emelkedő övvonalról, a felfelé megtörő hátsó ablakvonalról és a hátrafelé látványosan elnyújtott fényszórókról lehet felismerni. A csomagtartó osztott hátsó ajtón keresztül közelíthető meg; ez, és a szintén osztott hátsó lámpatest garantálja, hogy a rakodáshoz a csomagtér teljes szélessége rendelkezésre álljon.
A műszerfal és a középkonzol letisztult szögletessége a gömbölyded külső szöges ellentéte. A 18 centiméter átlójú színes képernyőn az új generációs navigációs rendszer, és hátramenetben a tolatókamera képe is megjelenik. Ez a parkolást segítő berendezés a sorozatgyártású modellben is megtalálható lesz, melynek világpremierje a márciusi Genfi Autószalonon valószínű.