Az RS6 motorja hasonló az S6-os és S8-as modellekben alkalmazottakhoz, de a V10-es erőmű itt a két turbófeltöltőnek köszönhetően nem kevesebb, mint 580 lóerőt teljesít. Emellett óriási, 650 Nm-es csúcsnyomatéka már 1500-as fordulatszámtól egészen 6250-ig folyamatosan rendelkezésre áll. Mindezt az erőt egy hatfokozatú Tiptronic váltó továbbítja a kerekek felé, a vezetési élményt pedig növeli, hogy a négykerék-meghajtású modell sportfutóművet és elektronikusan vezérelhető, az útviszonyokhoz folyamatosan alkalmazkodó lengéscsillapítókat is kapott. A quattro hajtás a nagyobb vezetési élmény érdekében a nyomaték 60 százalékát küldi a hátsó tengelyre. Igazi nehézsúlyú versenyző az RS6 Avant, de 2025 kilogrammos tömege ellenére is 4,6 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/órára, a 0-200-at pedig mindössze 14,9 másodperc alatt teljesíti.
Az RS6-hoz alapáron 19 colos kerekek járnak, de némi plusz pénzért ezeket 20 colosokra cserélhetjük, melyek mögött már elférnek a feláras, elöl 420, hátul 356 milliméteres kerámia féktárcsák is. Kívülről a vaskos sárvédő-szélesítésekről, az óriási légbeömlőkről, és a méhsejt mintázatú hűtőmaszkról lehet felismerni a 6-os Audik királyát. Belsejének kialakítása is megfelelően sportos, köszönhetően a nagy mennyiségű szénszálas, bőr és Alcantara-elemeknek. Az Audi szerint az autó nemcsak bivalyerős, hanem praktikus is, ennek megfelelően lehajtott ülésekkel 1660 liternyi poggyász fér el benne. Az autó 2008 áprilisában jelenik meg a kereskedésekben, 101 750 eurós áron.