A Cayenne GTS az S változat 4,8 literes, szívó V8-as motorját kapta meg, de a mérnökök még találtak a motorban 20 lóerőt, mely így már 405 lóerős, 3500-as fordulatszámon jelentkező csúcsnyomatéka pedig 500 Newtonméter. Rövidebb áttételű manuális váltójának köszönhetően az autó mindössze 6,1 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, ez az érték a fél másodperccel jobb, mint a Cayenne S-é. Hogy még sportosabbá tegyék az amúgy sem öreguras szabadidő-autót, a németek 24 milliméterrel csökkentették a hasmagasságát, valamint ellátták a Porsche változó keménységű lengéscsillapító rendszerével (PASM), melyet először alkalmaznak egy ekkora méretű autóban. Felárért a légrugózás és a karosszéria dőlését megakadályozó aktív futómű is rendelhető.
Külsőre is különbözik a Cayenne S-től a GTS változat, ugyanis megkapta a Turbo változat optikai kiegészítőit, a kerékjáratokat pedig egyedi, 21 könnyűfém keréktárcsák töltik ki, melyekre 295/35-ös gumiabroncsokat húznak. Belül az új sportülések és az alcantara kárpitozás érdemel említést. Bár a GTS-t az idei Frankfurti Autószalonon is kiállítja a Porsche, a márkakereskedésekben csak jövő év elején kezdik el árusítani a normál Cayenne S-nél 10 ezer euróval magasabb, 76 ezer eurós áron.