A terepváltozattal ezt is játszva lehet csinálni
(Még több kép a galériában. Kattintson a képre!)
Képzeljék el az alábbi, kissé faramuci helyzetet: robogok ki a taxival a repülőtérre, mert a Volkswagen meghívott a Tiguan nemzetközi bemutatójára. Szóval a taxis kérdezi, melyik terminál? Fogalmam sincs, válaszolok, úgy tudom, nem repülök sehova, hisz a bemutatót itt, Budapesten tartják. Szerencsére a reptéri, fellobogózott VW-bázis megmentette a renomémat.
Valóban így történt, hisz a nemzetközi szaksajtó kedvéért - szokás szerint - a reptéren van a találkozó az autókkal. Jutott is a parkolóba bőven az éppen csak néhány napja, a frankfurti autószalonon bemutatott újdonságból. A regisztrációnál kiderült, hogy a "kis Touaregből" - mely csak és kivétel nélkül turbófeltöltős motorokkal készül - kevesebb a dízel, így egy 150 lóerős benzines kulcsát kérem el. TSI - tessék megjegyezni az újabb hárombetűs jelölést, mert mostantól egyre gyakrabban fogják hallani. Korábban már a Golfban és a Touranban bemutatkozott kettős feltöltésű, mindösszesen 1,4-es benzines, négyhengeres motort három teljesítményfokozatban kínálják a Tiguanhoz. A leggyengébb teljesítménye 110 kW/150 LE, a középső szint 125 kW/170 LE, míg a legizmosabb verzió 147 kW/200 LE. Dízelek terén a vadonatúj fejlesztésű common-rail rendszerű kétliteres TDI teljesítménye 103 kW/140 LE, illetve 125 kW/170 LE. A nagy tisztaságú - Euro 5-ös besorolású - dízelcsalád bemutatásával búcsút inthetünk lassan a PD TDI korszaknak.
Beülről akár egy Golf Plus is lehetne
(Még több kép a galériában. Kattintson a képre!)
A ránézésre is összetéveszthetetlen VW-génekkel született kompakt méretű szabadidő autó ügyes ötvözete a család számos modelljének. Mérete egy Tourané, szemből egy Touaregre emlékeztet, belül a Golf Plus kialakításához hasonlatos. Egyedül oldalnézetből tűnik a hátsó traktus egy picit ormótlannak, de ennek a belső helykínálat látja hasznát.
A VW a kis terepesénél ügyesen szétválasztotta a leendő vásárlók körét, mégpedig a funkció köré csoportosítva. Létezik belőle kevésbé kalandozók számára megfelelő kialakítású, melynek az első terepszöge csak 18 fok, de cserébe gusztusos, mélyen lenyúló orrkötényt kapott, míg van egy 28 fokos első terepszöggel vitézkedő változat, annak orra elsőre egy csónakot juttat az eszembe, azáltal, hogy a gyár elhagyta a könnyen felakadó plasztikot. Hogy erre miért van szükség? Hamarosan kiderül!