A tanulmányautó motorjáról ugyan semmit sem árultak el a bajorok, de annyi biztos, hogy az 1-est számos olyan új karosszériaelemmel szerelték fel, melyek sportosabbá és főleg könnyebbé tették a kis kupét. A leglátványosabb változások természetesen az autó külsején figyelhetők meg. Elöl egy új lökhárító, hátul pedig egy diffúzor és a csomagtartó tetejére szerelt szárny növeli a leszorítóerőt, de ugyanezt a hatást érik el az ajtók alatt található speciális kialakítású küszöbök is. A BMW emellett az autó tömegének jelentős csökkentése céljából több helyen szénszálas elemekre cserélte le az acél alkatrészeket, erre a sorsra jutott többek között a motorháztető is. A lökhárítón és a szélvédőmatricán látható "tii" címke egyértelmű tisztelgés a hetvenes években gyártott BMW-ikon, a 2002tii előtt, de az autón végigfutó fekete-fehér versenycsíkozás is annak a korszaknak a sportautóira emlékeztet.
Külsejéhez hasonlóan az autó belsejében is a fekete-fehér színkombináció dominál, itt-ott egy kis kékkel kiegészítve. Az utastér sportosságát növelik az alcantara huzatú kagylóülések, valamint fehér díszítések, de a fehér fordulatszámmérő is azt az érzést keltheti az emberben, hogy egy vérbeli versenyautóban ül. Elképzelhető, hogy a régi M3 CSL mintájára az 1-es kupéból is elkészül majd a könnyített változat, amely minden bizonnyal sok rokonságot mutat majd a tii tanulmánnyal. Ha a 135i 306 lóerős, háromliteres motorját megkapná, még az új M3-asnak is komoly belső konkurenciája lehetne.